Mostarac dizajnira najnovijeg Ferrarija |
|
Kada je Omer Halilhodžiæ krajem 2007. godine dobio poziv "Mercedesa" da postane šef dizajna eksterijera njihovih novih modela, mediji su brujali o ponudi snova za ovog Mostaraca. Ako je to bio posao snova, kako, onda, nazvati Omerov angažman u "Ferrariju"? Posao iz bajke?
Naime, ovaj struènjak svjetskog glasa odnedavno dizajnira eksterijere najnovijih modela ovog automobilskog giganta iz talijanskog Maranella, èiji je simbol "Cavallino Rampante" (propeti konjiæ), san muškaraca (a i žena) cijelog svijeta.
Ovo je prièa o velikom uspjehu èovjeka iz skromne bh. sredine, koji se od "Hercegovina auta" i sarajevskog TAS-a otisnuo prvo u "Volkswagen" da bi 1995. prešao u "Mitsubishi", gdje se uspeo do mjesta direktora dizajna eksterijera za Europu. Posao u "Mercedesu" danas izgleda kao odskoèna daska za san koji Omer živi u talijanskom Maranellu.
Iz srca tvornice automobilskih snova Halilhodžiæ ja za "Dnevni avaz" govorio o radu u "Ferrariju", životu u Italiji, razlozima odlaska iz "Mercedesa", privatnom životu...
Od kada ste u "Ferarriju"?
- Poèeo sam raditi u ožujku. Za "Ferrari" je dizajn 50 godina radila jedna od najpoznatijih svjetskih kuæa "Pininfarina". Sada su odluèili da imaju sve u kuæi pa tako i svoj dizajnerski studio. Zovnuli su Flavia Manzonija. On je bio jedan od kreativnih direktora "Volkswagena" i on me je pozvao. Manzoni je poèeo raditi u sijeènju, a mene je pozvao u ožujku. Sve je ovdje novo, tim je mlad tako da se, faktièki, još upoznajemo. Ima nas desetak dizajnera.
Na èemu trenutno radite?
- Radimo na automobilima koji æe izaæi u sljedeæim generacijima, ali i neke druge proizvode - satove, torbe, jakne... Ima dosta toga. "Ferrari" hoæe da se promovira i na taj naèin. Oni imaju snažan brend. Njihov konjiæ je veoma cijenjen u svijetu tako da i s drugim proizvodima mogu zaraditi veliki novac. "Ferrari" proizvodi veoma malo automobila, to su skoro ruèno raðeni auti, ali koštaju mnogo novca. Mora se èekati dugo da ga dobiješ.
"Ferrari" je dio talijanske kulture. Strast za automobilima pripada njima kao i, recimo, Koloseum. Moraš to razumjeti... Oni rade s velikom strašæu. Nijemci rade proraèunato, hladno, a Talijanima, kad kažeš da ti se nešto ne sviða, oni se razoèaraju. Emotivci su. Svakog dana je neka drama, ali ima i dosta smijeha. To je isto kao ljubav, kao momak i djevojka, moraš imati osjeæaje, inaèe nema ništa od toga.
Imate li doticaja sa svijetom Formule 1?
- Oni imaju svoj vlastiti dizajnerski studio, ne rade po istom principu kao mi. Kod njih je to bazirano na aerodinamici i radi se po propisima FIA-e. Imamo suradnju s njima, nekada razmjenjujemo neke tehnologije.
Jeste li imali priliku da upoznate nekog vozaèa Formule 1?
- Dolazio je Alonso s predsjednikom "Ferrarija" Lucom di Montezemolom da gleda naše modele. Montezemolo èesto navraæa, on je i htio da se napravi dizajnerski studio u "Ferrariju".
Kako izgleda Vaš život u Italiji?
- Živim u Maranellu. "Ferrari" ima svoje apartmane, to se zove "Maranello Village" i tu živi veæina našeg dizajnerskog tima. Radi se od jutra do mraka, ali ima i zabave. Izlazimo, eto baš smo sinoæ (srijeda, op. a.) ostali do jedan sat... Volim Italiju, ovdje je sve opušteno i život je drugaèiji nego u Njemaèkoj. Ali, da bude jasno - svakog dana se moraš dokazivati, ne živi se na lovorikama ranijih uspjeha. Vikendom èesto odlazim u Njemaèku, gdje žive moja supruga i sin.
Zbog èega ste otišli iz "Mercedesa"?
- Nisam tamo imao problema, mogao sam ostati, samo mi se nije sviðala atmosfera. Podsjetilo me je na period kad sam 1981. godine služio JNA. Disciplina, red, moraš ovo, moraš ono... Dok sam bio šef u "Mitsubishiju" imao sam potpunu slobodu. U "Mercedesu" moraš slušati nareðenja. To mi nije trebalo u životu. Ne volim to. I njihov dizajn, da vam pravo kažem, nije mi se svidio. Ne mogu raditi negdje i biti uspješan ako se ne slažem s tim. Svoj život hoæu da potrošim na pozitivne stvari.
Imate 47 godina i na vrhu ste. Kakav je pogled odozgo?
- Ne razmišljam tako. Nikada nisam planirao da moram raditi u "Ferrariju", nije mi to bila motivacija. Studirao sam u Sarajevu, ali sam dosta toga morao nauèiti vani. Radio sam u "Volkswagenu" èetiri godine, u "Mitsubishiju" 13 godina pa u "Mercedesu", bio po Japanu, Francuskoj... Ali, meni je svaki dan izazov. Gledam da nešto nauèim. Sretneš ljude iz potpuno drugog dijela svijeta koji ti otvore sasvim nove poglede. Ja uvijek mislim izvan kutije.
Dolazite li u Mostar?
- Ovog ljeta još nisam bio, ali æu, vjerovatno, navratiti u listopadu. U Sarajevu sam bio prošle godine. BiH je dio mene i ja sam dio BiH. Za sebe ne kažem da sam samo Mostarac. Putujem dosta po svijetu i shvatio sam da je BiH veoma mala i što bih je ja još dijelio. Meni je sve to isto, cijela BiH je moja.
Vaš roðak Vahid Halilhodžiæ nedavno je izjavio da Mostar prašta sve osim uspjeha. Šta Vi kažete?
- Ne idem nigdje da se hvalim. Meni je sve ovo normala. Samo živim svoj život i nastojim da budem dobar u onome što radim. Nemoguæe je sve zadovoljiti i da te svi vole. Nemam vremena da nekome nešto uzimam za zlo.
Koji automobil Vi vozite?
- BMW. "Ferrari" nije automobil za duge vožnje, on je za zabavu. Za to moraš imati mnogo novca, to je igraèka za odrasle muškarce. Montezemolo kaže: "Mi ne prodajemo automobile, mi prodajemo snove."
Izvor: Dnevni avaz
___________________________________________________________________ Gle, ko bi rek'o, ja sjedim sasvim sam ko zatocenik svoje sugestije, svjestan da bez nje ja propadam i nestajem brzinom svjetlosti....
|