VOLKSWAGEN je na sinoæ u Berlinu na posebnom eventu predstavio sedmu generaciju svog najpopularnijeg modela i vjerojatno najišèekivanijeg noviteta sezone. Dakako, rijeè je o novom Golfu, automobilu koji æe nakon 36 godina i 29 milijuna prodanih primjeraka iz prethodnih šest generacija u svom segmentu opet postaviti nova mjerila kad su u pitanju komfor, praktiènost, sigurnost i sveukupna uèinkovitost.
O ukusima je najbolje ne raspravljati, pa neæemo ulaziti previše u temu dizajna novog Golfa, veæ æemo samo reæi kako se u VW-u oèito odluèili držati prokušane formule. Naime, novi Golf æe predstavljati tek evoluciju dosadašnjih linija koje su usklaðene s posljednjim kretanjima VW-ovog obiteljskog dizajna. Unutrašnjost takoðer ne donosi velike novosti, ali djeluje znatno svježije, dok je dojam kvalitete i ergonomiènosti na vrlo visokoj razini. Posebno se istièe središnji stup, sa standardnim 5,8-inènim zaslonom osjetljivim na dodir i naprednim infotainmentom, koji je sada okrenut vozaèu.
Novi se Golf temelji na modularnoj MQB (Modularer Querbaukasten) platformi, èija je upotreba rezultirala i rastom gabarita, i to duljine (4.255 mm; +56 mm), širine (1.799 mm; +13 mm) i meðuosovinskog razmaka (2.637 mm; +59 mm). Visina vozila snižena je za 28 mm i sada iznosi 1.452 mm. Manja visina usporedo sa raznim dizajnerskim rješenjima su doprinijeli poboljšavanju aerodinamike. Time je koeficijent otpora zraka smanjen za 10% (Cd= 0,27). Recimo ukratko i kako je zapremina prtljažnika narasla za 30 l, pa u osnovi zauzima 380 l.
Unatoè tome što putnicima nudi više prostora i bogatiju opremu novi je Golf u prosjeku stotinjak kilograma lakši od prethodnika. To æe uz napredniju motorizaciju dovesti do poveæanja ekonomiènosti za do 23% u odnosu na modelsku ponudu šeste generacije. Istodobno, krutost šasije je poveæana (23 kg lakša), pa æe zajedno s bogatijom pasivnom i aktivnom sigurnosnom opremom zadovoljiti najviše standarde glede sigurnosti putnika.
Golf æe po prvi put biti dostupan s podesivim odzivom gasa i rada motora. Konkretno, radit æe se o naèinima rada Eco, Sport, Normal i Individual, a uz DSG mjenjaè dolazi i peti mod - Comfort.
Motorizaciju æe isprva èiniti nekoliko motora, svi upareni sa sustavima regenerativnog koèenja i stop-startom. Prilikom lansiranja ljubitelji benzinaca æe moæi izabrati izmeðu 1.2 TSI snage 85 KS i 1.4 TSI snage 140 KS. Prvi æe ostvarivati prosjeènu potrošnju od 4,9 l/100 km, a drugi æe biti opremljen sustavom deaktivacije cilindara (Active Cylinder Technology) koji æe gašenjem dva cilindra omoguæiti snižavanje potrošnje na "tvornièkih" 4,8 l/100 km. Dizelaše æe zastupati 1.6 TDI snage 105 KS i prosjeène potrošnje 3,8 l/100 km, dok æe vrh ponude èiniti 2.0 TDI snage 150 KS uz prosjeènu potrošnju goriva od 4,1 l/100 km.
Šira javnost æe se s novim Golfom osobno moæi upoznati na pariškom auto salonu krajem ovog mjeseca, a prodaja æe krenuti nedugo zatim, pa bi i na naše tržište trebao stiæi krajem godine.
|