Register Kalendar Lista Forumasa Administratori i Moderatori Pretraga Foruma Pitanja i Odgovori Forum
Moforaja » NAUKA I DRUŠTVO » RELIGIJA, FILOZOFIJA I PSIHOLOGIJA » » Vozdra Gost [Sezame otvori se|Registruj se]
Zadnja Poruka | Prva Neprocitana Poruka Print Page | Preporuci Prijatelju | Dodaj Temu u Favorites
Stranica (10): [1] 2 3 4 sljedeca » ... zadnja » Postavi novu temu Odgovori
Autor
Odgovor/Poruka « Prethodna Tema | Slijedeca Tema »
-Svjetlost- -Svjetlost- is a Male
raja




Poruka: 1736
Location: :)

Èasno je nositi žig “vehabije” Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

Èasno je nositi žig “vehabije”

Piše: Fatmir Alispahiæ





Èasno je nositi žig “vehabije”. Kako se moglo dogoditi da onako sabrana njemaèka nacija zapadne u obožavanje... Adolfa Hitlera? Ta velesila od radinosti, urednosti, nauke i razboritosti savila se pred nogama jednog besprizornog budalaša. Zar sve vrijednosti njemaèkog društva nisu mogle biti dovoljna brana protiv najezde te mentalne i moralne truleži? Ova pitanja Srbi sebi nikad neæe postaviti, u odnosu na gedžovane tipa Miloševiæa, Karadžiæa, Dodika i dr., jer je velikosrpski hitlerizam dobio meðunarodni certifikat, u vidu postojanja Republike Srpske. Nijemci, pak, i danas tragaju za korijenima svoga pokleknuæa, i ponizno nose grijeh holokausta.

Gdje je ta granica na kojoj demokratija prelazi u jednoumlje, um u bezumlje, a jedno sabrano društvo postaje stado ovaca? U ovim procesima postoji taèka na kojoj faktor korupcije preuzima veæinu akcija u društvenoj zbilji, jer je u interesnu mrežu uhvaæena kritièna masa pojedinaca i institucija koji bi mogli pružiti otpor slapovima bezumlja. Buduæi da su hitlerizam i islamofobija /antiislamizam istog roda - a o èemu je nadahnuto govorio Željko Komšiæ – nemoguæe je galop bošnjaèke autodestrukcije promatrati izvan procesa koji od naroda prave stado, a od njegovih akademskih autoriteta gonièe stoke. U Bošnjaka je ovaj problem bjelodan, posebno nakon što je jedan bolesni èovjek, imenom Mevlid Jašareviæ, zapucao na Amerièku ambasadu u Sarajevu.


Nastalo je opæenarodno veselje, jer se konaèno dogodio toliko najavljivani i oèekivani “vehabija”, pa sad prièe o tzv. islamskom terorizmu nisu repa bez korijena. Kad su mogli Nijemci pobudalit’, gdje neæemo mi?!


Test demokratije


Bio je to napad na državu, svejedno da li se radilo o privatnom napadu ili pak organiziranom i smišljenom napadu kroz instrumentaliziranje i iskorištavanje jednog ahmaka, i svejedno na posljedice tog napada, to je napad na državu. No, zar organizirani teroristièki napadi na bošnjaèke povratnike u Republici Srpskoj, nisu takoðer napadi na državu?! Ako jesu (a jesu) zašto na njih niko nije reagirao kao napade na državu i po toj osnovi ih sankcionirao? Ispade da je u ovoj državi važnija fasada na Amerièkoj ambasadi od bošnjaèkih života i bogomolja! Zar terorizam
poznaje vjerske i etnièke razlike?


Biæe da je tako, jer za norveškog teroristu Brejvika niko ne reèe da je kršæanski terorist, iako je jasno da djeluje sa pozicija kršæanskog fundamentalizma i islamofobije, dok se za ludog Mevlida odmah znalo da je tzv. islamski terorist, “vehabija”, produkt “opasne ideologije”, itd. Šteta je što nemamo naèina da organiziramo istraživanje na temu javnog tretmana sluèaja Mevlida Jašareviæa, sa posebnim akcentom na radost koja je iskazana zbog pucanja u Amerièku ambasadu. Na FTV su bili toliko ushiæeni da su poruèili kako, evo, i mi sad lièimo na Afganistan, gdje je tog dana od bombe u autobusu ubijeno 20-tak ljudi. Doduše, kod nas je skinuto 20-tak komadiæa fasade, marke “ambasada”, a to je isto, zar ne?! Javnost je lièila na olimpijadu u ulizivanju Americi i u nagrðivanju “vehabija”. Ljubav prema Americi tumaèena je kao ljubav prema slobodi i demokratiji, što je teška budalaština, jer Amerika predvodi aktuelne krstaške ratove, ubija muslimanske državnike, razara muslimanske zemlje, organizira pederska iživljavanja po konclogorima u Abu Ghraibu i Guantanamu, a samo nas vrijeme dijeli od opæe spoznaje da izmeðu Hitlerove Njemaèke i ovakve Amerike nema razlike.


To ne iskljuèuje našu bosansku zahvalnost za uèešæe Amerike u zaustavljanju rata, te uvjerenje da nam je potrebno amerièko partnerstvo. Ko zapuca na Ameriku, zapucao je na Bosnu! – ali to ne znaèi ništa više osim suhog interesa. Amerika je i dalje bliža Hitleru i Brejviku, nego dvorcima bosanske multikulturalnosti i priroðenog antifašizma. U tom poltronisanju Americi, dejtonski su glasnogovornici izgubili pamet za jedno prosto pitanje: A kako bi to pucnjevi Mevlida Jašareviæa mogli koristiti “vehabijama” u BiH? Nikako! Time je jasno da “vehabije” nemaju ništa sa Mevlidom. Jer, kad bi Mevlid nastupao kao dio te zajednice, gledao bi da joj ne nanese zlo, a mogao je znati kako æe njegovu krivicu odmah nalijepiti svim “vehabijama”. Za to kolektiviziranje Mevlidove krivice nije kriv samo Mevlid, veæ ekstremistièko dejtonsko društvo, koje svjesno neæe da razumije kako “vehabije” imaju jednaka ljudska prava kao i svi drugi graðani BiH, i da ih niko ne smije žigosati zbog njihove osobenosti. Ako nisu svi Srbi krivi za genocid u Srebrenici, zašto bi sve “vehabije” bile krive za Mevlidove vratolomije?! Dotle seže sljepilo da se èak govori kako je “vehabije” neko odnekle uvezao, a rijeè je o bh. državljanima koji imaju ljudsko pravo da izigravaju pingvine ako im je volja. Da li æe im brade služiti u vjerske svrhe, ili æe izigravati patuljke iz bajke o Snježani, to nikoga ne treba da se tièe.


Sistem koji zadire u privatnost, koji neèiju osob(e)nost uzima kao mjeru diskreditacije, u osnovi je fašistièki. U ime slobode pederi mogu da se pederišu, pankeri da se pankerišu, a “jehove” da svjedoèe. Dejtonska javnost ne razumije ovu porušenu granicu, zbog koje “vehabije” u BiH bivaju najistureniji test demokratskih kapaciteta ovog društva, a istovremeno i najugroženija manjina u BiH. A na granicama, na manjinama, oèituje se suština – tvrde zapadni uèitelji ljudskih prava. U Bosni danas više ljudskih prava imaju kerovi, nego “vehabije”! Jer, kerove ne smije niko progoniti, a na vrijeðanju, hapšenju i maltretiranju “vehabija” grade se politièke karijere. Èasno je nositi žig “vehabije” - u ime prava na razlièitost!


Takvu torturu, kakvu trpe “vehabije”, zbog zlodjela pojedinaca iz muslimanskih redova koja se obavezno generaliziraju i dovode u vezu sa svakim Bošnjakom muslimanom koji ima makar malo brade, mogu izdržati samo ljudi koji duboko vjeruju u sud vremena, pred kojim æe islamofobija biti jednaka fašizmu, a progon muslimana biti jednak progonu Jevreja u Hitlerovoj Njemaèkoj. Uzvišeno je danas ustati u zaštitu “vehabija”, jer se tako brane ljudi kojima je presuðeno bez krivice; tako se brane ljudska prava, zakoni ove zemlje, demokratski poredak, a naspram dejtonskog javnog krda koje ne razumije abecedu prava i pravde - da je svako nevin dok mu se krivica ne dokaže. Amerikanci su tu oprezni, jer njihovi izvori napad na Ambasadu ne imenuju kao “terorizam”, veæ kao incident, za razliku od armije bošnjaèkih samomrzitelja koji se utrkuju da izreknu što opasnije rijeèi, nastojeæi svakog muslimana sa bradom osumnjièiti kao Mevlidovog sauèesnika.


    Zanimljivo da na taj “vehabizam” u BiH niko nije ozbiljno upozoravao, niti vodio hajku protiv tih skupina, prije 11. septembra 2001. godine, pa ni godinama poslije. Najednom su “vehabije” otkrivene kao propagandni potencijal u s-h obavještajnim operacijama protiv Bosne i Bošnjaka. Prvi autor u BiH koji je pisao o pitanju “vehabija”, sa akcentom na njihovu socijalizaciju u džemate i u bosansku obièajnost, bio je Fatmir Alispahiæ, a iza ove tvrdnje stoji mnoštvo tekstova, u ime kojih ove rijeèi imaju konkretan kredibilitet. I danas mislim da je morala postojati suptilnija mjera za granicu izmeðu muslimanskog i bosanskog, jer je bosansko starije od muslimanskog, buduæi da bez bosanskog nema ni bošnjaèkog. Prije desetak godina mnogo sam pisao o “vehabijama”, dok su ostali šutjeli, ali prije desetak godina “vehabije” nisu bile ono što su danas, jer ih je u meðuvremenu Islamska zajednica okupila i vratila u džemate.



Misija ujedinjenja


U subotnjoj reviji “Pogled”, u Osloboðenju, u julu 2000. godine, reagirao sam na informacije da je grupa “vehabija” napravila incident na manifestaciji “Dani Svetog Petra i Pavla”. Tada se za “vehabije” gotovo nije ni znalo. - “Ako æe uvažavane vjerske slobode vehabija ugrožavati graðanske i vjerske slobode drugih, ili obratno – onda je to kuršluz demokratskih kriterija sa nesagledivim posljedicama. Slobode vehabija su omeðene slobodama drugih i slobode drugih su omeðene slobodama vehabija. Ko preðe tu granicu ugrozio je demokratski poredak koji je stariji od svih sloboda” – pisao sam u Osloboðenju od 15. jula 2000. godine. U tekstu “ZZ TOP” (5.9.2000.), takoðer u Osloboðenju, ustao sam u zaštitu zajednice u Boèinji: “Ako nismo spremni da uvažimo osobenost mudžahedina (vehabija), onda ne možemo oèekivati uvažavanje svojih razlièitosti. Razlièitost ne ugrožava jednakost svih pred zakonom.


Sve drugo su ljudska prava i slobode. Da li æe neko nosati bradu kao vehabija, ZZ TOP ili Dražin sljedbenik – ne bi trebalo ikoga da zanima. Sve dok ta brada ne ugrozi državu u kojoj raste. Osvajanje uvida o toleranciji razlièitosti esencija je valjane buduænosti”. Vidimo da je desetak godina poslije bosanska javnost pred istim neznanjima – da samo ugrožavanje zakona može biti razlog za reakciju, a kod nas ministar defektizma Sadik Ahmetoviæ tvrdi kako se represivne akcije po Gornjoj Maoèi vrše u cilju preventive. Naša javnost zaboravlja da su preventivne represije sprovodili samo fašistièki i komunistièki režimi - kod kojih je kriv svako ko je oklevetan. Potpuno se zanemaruje desetogodišnji proces u kome su se “vehabije” ukljuèivale u džemate, prihvatale red i poredak Islamske zajednice.


U tekstu “ZZ TOP” pisao sam: “Za par godina naši gradovi su preplavljeni vehabijama. Mnogi mladi ljudi su pronašli sebe u solidarnosti koja vlada u ovoj zajednici. Ali mnogi nisu izbjegli zamku estradnog islama, kleropolitièke iskljuèivosti, što prijeèi socijalizaciju vehabija u bh. društvo.” Ovaj tekst je tada postavio važno pitanje o socijalizaciji “vehabija”, o èemu je u svojoj hutbi od 4. novembra 2011. govorio reisu-l-ulema dr. Ceriæ, definirajuæi taj problem kroz sintagmu “povratak u džemate”. U odnosu na 2000. godinu, Islamska zajednica je uradila divovski posao socijalizacije “vehabija”, koji su do tada znali praviti razne predstave u nastojanju da reformiraju islam u Bošnjaka. Posljednji veliki pokušaj te vrste bio je onaj koji je predvodio rahmetli Jusuf Barèiæ, a tada su mobilizirani èak i policajci da danonoæno nadgledaju Jusufovo selo Gornje Petrovice.


...Sve dok Jusuf nije poginuo u saobraæaju. Islamska zajednica je uspjela kritiènu masu “vehabija” da “vrati u džemate” i odvrati od soliranja, od moguæeg remeæenja ustaljenog reda i poretka. U normalnom društvu takva bi se èinjenica afirmirala i hvalila, namjesto što se Islamska zajednica stalno proziva kao sponzor “vehabizma”, a pri èemu “vehabizam”, bez ikakvih argumenata, treba da ima znaèenje samog “terorizma”. Kod Bošnjaka je, na žalost, zavladao veæi otpor prema “vehabijama”, nego prema èetnicima, a što pripada onoj dimenziji genocida koja govori o navikavanju žrtve na status potlaèenog i poniženog subjekta. To što Bošnjaci mrze “vehabije”, a zaboravljaju èetnike, dio je specijalnog psihološkog rata u kome žrtva genocida ostaje bez historijskog pamæenja. Sad bi neko htio da Islamska zajednica iz džemata izbacuje sve koji izgledom podsjeæaju na Mevlida Jašareviæa.


To bi rezultiralo besmislenim konfliktima i vraæanjem na stanje od prije deset i više godina. Oni koji to zagovaraju zapravo priželjkuju sukobe unutar Islamske zajednice, jer im ne odgovara èinjenica da u Bošnjaka ne postoje nikakve “vehabije”, veæ postoje samo i iskljuèivo džematlije. Ako ima nekih Bošnjaka što ne priznaju Islamsku zajednicu, njih treba jednako tretirati kao i ateiste koji imaju pravo da budu šta hoæe. Iznad jednih je Bog, iznad drugih su Marks i Lenjin, iznad treæih je rakija, iznad èetvrtih je nešto èetvrto i peto, ali iznad svih nas je zakon po kome su – moje slobode omeðene slobodama drugih.

12-19-2011 11:40 -Svjetlost- is offline Posalji email za -Svjetlost- Homepage of -Svjetlost- Pregledaj poruke od -Svjetlost- Dodaj -Svjetlost- u listu prijatelja
KULJE1969 KULJE1969 is a Male
raja




Poruka: 1794
Location: Brace Krpo 19

Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

Nije ni pravilno izgovarano ime jer nije Wehabi vec Wahabi po Muhammed 'Abdulwahab koji je bio iz Saudisje Arabije koji je donio sa sobom neku novu vrstu inpretacije islama koja nije slicila ni na sunizam ni sufizam i šiizam koji se pojavio izmedju 17 i 18 vjeka.

12-20-2011 00:34 KULJE1969 is offline Pregledaj poruke od KULJE1969 Dodaj KULJE1969 u listu prijatelja
refleksija refleksija is a Female
moforaja




Poruka: 3364
Location: dark side

Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

vehabije su zlo..the end...

___________________________________________________________________


    Crkvena zvona i ezan se sve jace cuju da bi nadglasali kurlanje praznih stomaka!

    12-20-2011 07:49 refleksija is offline Pregledaj poruke od refleksija Dodaj refleksija u listu prijatelja
    tvrancic tvrancic is a Male
    moforaja




    Poruka: 5028
    Location: Umag - Mostar

    Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

    Sreæa da imamo vjernike (svih vjeroispovijesti) koji do sada nisu ubili niti jednog èovjeka 21.gif

    ___________________________________________________________________

      12-20-2011 08:51 tvrancic is offline Posalji email za tvrancic Pregledaj poruke od tvrancic Dodaj tvrancic u listu prijatelja
      antiprotivan antiprotivan is a Male
      moforaja




      Poruka: 2825
      Location: Norway

      Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

      mnogi mogu nositi zig "ovoga" ili "onoga", mnogi mogu zauzeti stolicu u prvom redu crkve ili dzamije i biti najglasniji u molitvi, mnogi se mogu "boriti" na razne nacine za "ovu" ili "onu" stvar, iz "ovog" ili "onog" razloga.
      Znamo odlicno da mnogi to rade iz jednog jedinog razloga - licne koristi !

      Postoje i oni drugi, koji su svim svojim bicem predani i ubijedjeni da vode castan zivot, i to je skroz ok sve dok neko ne pocne da im odredjuje "pravila" kako taj castan zivot treba da izgleda i sta treba a sta ne treba da se radi da bi se ta cast odrzala.

      Najjednostavnije je ipak biti samo "covjek", bez da se mora voditi racuna o "pravilima" koje su nekad neki drugi ljudi propisali, opet iz ovih ili onih razloga.

      Koliko god to jednostavno izgledalo, biti "covjek" je izgleda ipak najteze !

      Za svaku osobu koja imalo razmislja svojom glavom, a ne tudjom bi to trebao biti jedini "zig" koji je vazan !

      ___________________________________________________________________

        21.gif

        12-20-2011 10:54 antiprotivan is offline Pregledaj poruke od antiprotivan Dodaj antiprotivan u listu prijatelja
        metallica metallica is a Male
        moforaja




        Poruka: 8228
        Location: CH.WILLA(uglavnom)

        Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

            citat od antiprotivan:

          mnogi mogu nositi zig "ovoga" ili "onoga", mnogi mogu zauzeti stolicu u prvom redu crkve ili dzamije i biti najglasniji u molitvi, mnogi se mogu "boriti" na razne nacine za "ovu" ili "onu" stvar, iz "ovog" ili "onog" razloga.
          Znamo odlicno da mnogi to rade iz jednog jedinog razloga - licne koristi !

          Postoje i oni drugi, koji su svim svojim bicem predani i ubijedjeni da vode castan zivot, i to je skroz ok sve dok neko ne pocne da im odredjuje "pravila" kako taj castan zivot treba da izgleda i sta treba a sta ne treba da se radi da bi se ta cast odrzala.

          Najjednostavnije je ipak biti samo "covjek", bez da se mora voditi racuna o "pravilima" koje su nekad neki drugi ljudi propisali, opet iz ovih ili onih razloga.

          Koliko god to jednostavno izgledalo, biti "covjek" je izgleda ipak najteze !

          Za svaku osobu koja imalo razmislja svojom glavom, a ne tudjom bi to trebao biti jedini "zig" koji je vazan !


        sve si u pravu

        ali narod je sklon KRAJNOSTIMA od kad je svijet postao ili su Extremni vjernici ili imas tzv. Ateiste koji kad su dolazili na vlast ubijeli su dje su koga stigli itd



        "Koliko god to jednostavno izgledalo, biti "covjek" je izgleda ipak najteze !" naravno da jeste jer puno je lakse npr. pustiti bradu i skratiti pantalone nego postovati 10 Bozijih zapovijesti

        ___________________________________________________________________

          broj ispravljanja poruke: 1, zadnji put od strane metallica dana 12-20-2011 u 12:08.

          12-20-2011 12:05 metallica is offline Posalji email za metallica Pregledaj poruke od metallica Dodaj metallica u listu prijatelja
          -Svjetlost- -Svjetlost- is a Male
          raja




          Poruka: 1736
          Location: :)
          pokretac teme Thread Started by -Svjetlost-

          Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

              citat od KULJE1969:

            Nije ni pravilno izgovarano ime jer nije Wehabi vec Wahabi po Muhammed 'Abdulwahab koji je bio iz Saudisje Arabije koji je donio sa sobom neku novu vrstu inpretacije islama koja nije slicila ni na sunizam ni sufizam i šiizam koji se pojavio izmedju 17 i 18 vjeka.


          1. Taj imam se zvao Muhammed ibn Abdulvehab. Ono ibn znaèi sin. Znaci zvao se Muhammed a otac mu se zvao Abdulvehab.

          2. Šta ti je dokaz za to što tvrdi. On se hvata prvaka ovog ummeta i bori protiv svih vrsta novina u vjeri. Procitaj njegovo barem jedno djelo på vidi sta on to pise

          evo malo sta efendija kaže :) je li i efendija vehabija. Man svakako da nije sve je u bradi i izgledu

            QVJFeEG5znA&feature=youtube_gdata_player

          broj ispravljanja poruke: 1, zadnji put od strane -Svjetlost- dana 12-20-2011 u 12:29.

          12-20-2011 12:28 -Svjetlost- is offline Posalji email za -Svjetlost- Homepage of -Svjetlost- Pregledaj poruke od -Svjetlost- Dodaj -Svjetlost- u listu prijatelja
          refleksija refleksija is a Female
          moforaja




          Poruka: 3364
          Location: dark side

          Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

            http://www.bljesak.info/web/article.aspx?a=d7962ed1-9d10-4b92-9e77-6437610f71ec&c=5de70792-d2d5-4648-8125-5206af0d3357


          ako je ovo stvarno ovako pa.... 21.gif

          ___________________________________________________________________


            Crkvena zvona i ezan se sve jace cuju da bi nadglasali kurlanje praznih stomaka!

            12-20-2011 15:10 refleksija is offline Pregledaj poruke od refleksija Dodaj refleksija u listu prijatelja
            abraxas abraxas is a Male
            moforaja




            Poruka: 6999
            Location: Jazzbina Abraxas

            Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

            Æafet je bi vehabija..... 02.gif

            12-20-2011 15:17 abraxas is offline Pregledaj poruke od abraxas Dodaj abraxas u listu prijatelja
            chaba chaba is a Male
            moforaja




            Poruka: 2558
            Location: EU

            Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

            Bilo je èasno živjeti s vehabijama.
            I preživjeti 07.gif

            12-20-2011 15:27 chaba is offline Pregledaj poruke od chaba Dodaj chaba u listu prijatelja
            -Svjetlost- -Svjetlost- is a Male
            raja




            Poruka: 1736
            Location: :)
            pokretac teme Thread Started by -Svjetlost-

            Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

            Doktor Ahmed Smajlovic je ovo pisao i objavio u glasniku Islamske zajednice prije 30 godina

            Muhamed ibnu AbdulVehhab

            Islamski svijet je u prvih nekoliko stoljeæa svoga razvoja postigao veliki uspjeh na svim poljima ljudske djelatnosti. Može se slobodno reæi da je navedeni uspjeh ovog svijeta bio presudan za dalji razvoj èovjeèanstva. Kur'anski èovjek je dobro znao šta hoæe da ostvari i šta želi da postigne. Bilo je to raðanje nove kulture koja je cvjetala u izgraðenim svjetskim centrima kao što su Damask, Bagdad, Kairo, Karavijun, Kordova i drugi. U njima se raðao novi svijet nauke, filozofije, kulture, umjetnosti, trgovine, zanatstva i civilizacije.
            U ove centre hrlili su ljudi sa svih strana svijeta. Znali su da se tamo živi slobodno, jer je sloboda vjere, rijeèi i djela bila svakom zagarantovana.. dok su u drugim dijelovima svijeta narodi u to doba umirali od nasilja, eksploatacije i pritisaka, dotle su u islamskim zemljama živjeli potpuno ravnopravni.
            Nakon tih nekoliko stoljeæa uspona, islamski svijet je zadesila nesreæa za nesreæom. Najezda krstaških vojni sa zapada i mongolskih hordi sa istoka, porušila je sve nade njegovog daljeg razvoja. Malo kasnije kolonijelistièke sile su pokopale i posljednju njegovu nadu porobljavajuæi skoro èitav islamski svijet. Uzrok ovog pada, pored objektivnih faktora, bili su i faktori unutrašnje, subjektivne prirode. Vjera je bila izgubila svoju revolucionarnost i pretvorila se u najobièniju formalnost. Jednostavno, Islam je izgubio svaku vezu sa dušom, srcem i umom. Tako je islamski svijet zapao u svoj mrtvaèki san iz koga ga je bilo skoro nemoguæe probuditi.
            I onda kada to skoro niko nije oèekivao, poèeli su se javljati nosioci novog duha, reformatori, koji su osjeæali bol svojih naroda, shvatali opasnosti koje ih vrebaju i razmišljali o uzrocima bolesti koje su harale. Svaki od njih gledao je na ove probleme iz sopstvenog ugla i pronalazio za njih rješenja sa vlastitog stanovišta. Jedni od njih su pozivali na jednakost meðu ljudima, bez obzira na njihovu nacionalnu, vjeresku i rasnu pripadnost. Drugi su zahtijevali reorganizaciju vojske kako bi se pomoæu nje mogle ostvariti promjene, treæi su težili za osnivanjem predstavnièkih tijela, èetvrti su se opet zalagali za vraæanje izvornom islamskom uèenju. Svi su oni doživljavali svašta, protjerivanje, napad, optuživanje, izdajstvo, pa i zatvaranje. Meðutim, bili su uporni i strpljivi. Više su voljeli svoj cilj, nego svoj život. Znali su zašto rade i zašto se bore. Bili su jaèi od svega i ni pred èim nisu prezali. Mnogi su uspjeli. Napredak koji je islamski svijet u novo doba uèinio, rezultat je njihove upornosti i djela.
            Prirodno je, što zasve to zaslužuju najveæe priznanje, jer su oni bili neposredni izazivaèi novovjekovnog buðenja islamskog svijeta, koje je bilo od presudnog znaèaja za njegov dalji razvoj uopæe.
            Jedan od tvoraca ovog novovjekovnog buðenja islama bio je i imam Muhamed b. Abdulvehhab.


            Život i školovanje Muhameda b. Abdulvehhaba

            Roðen je 1703. godine u mjestu Ujejne, u Nedždu, gdje je proveo i svoje djetinjstvo i zapoèeo prvo svoje naukovanje. Pošto je stekao osnovno obrazovanje otišao je u Medinu da nastavi školovanje. Za jedno kratko vrijeme Abdulvehhab je bio zapažen od svojih uèitelja. Meðutim, on neæe biti potpuno zadovoljan svojim boravkom u Medini, jer je oèekivao da æe postiæi daleko više. Zbog toga se odluèio da napusti Medinu i ostavi svoje uèitelje. Želio je da nešto više sazna o islamskom svijetu i njegovom duhovnom stanju, pa je proveo èetiri godine u Basri, pet godina u Bagdadu, godinu u Kurdistanu, dvije godine u Hemetonu. Potom je otputovao u Isfahan, gdje je izuèavao filozofiju iluminizma i sufizam. Zatim odlazi u Kum, poznati šiijski centar i ostaje neko vrijeme. Na kraju svih ovih putovanja, susreta i izuèavanja vraæa se u svoje rodno mjesto, povlaèi se nekoliko mjeseci, sreðuje svoje utiske, analizira svoje putovanje i svodi rezultate svojih studija, a potom se pojavljuje pozivajuæi ljude na vraæanje izvornom islamskom uèenju Kur'anu i Sunnetu.
            Umro je 1791. god. gledajuæi primjetno otjelovljenje svojih nastojanja u raðanju nove i slobodne islamske države Saudijske Arabije.


            Rad i težnja Muhameda b. Abdulvehhaba

            Pošto je upoznao islamski svijet i shvatio njegove probleme Abdulvehhab se usmjerio u svom radu na problem vjerovanja. Smatrao je da je ovo osnovno pitanje na kojem se islamski svijet spotakao i zapao u takvo stanje u kojem se više nije mogao prepoznati. Obraæanje evlijama, izabranim ljudima, posjete kojekakvim šejhovima, traženje milosti od umrlih, obilazak turbeta i slièno, dovelo je islamski svijet u narièje idolopokolonstva i mnogoboštva. Znao je da je jedini izlaz u ispravnom duhovnom opredjeljenju, originalnom islamskom vjerovanju koje se potvrdilo kroz istoriju i èiji je ispravan put doveo islamski svijet na vrhunac kulturnog razvoja i misaonog progresa. Stoga je Abdulvehhab usmjerio sve svoje snage na prvi osnovni islamski princip "la ilahe illallahu" kojem su pozivali svi Božiji poslanici, a kojeg je Muhamed a.s. imao zadatak da objasni i dovede do kraja. Znaèenje ovog prvog islamskog principa je da u vidljivom i nevidljivom svijetu nema druge istinske sile koja upravlja svim osim Jednog Boga dž.š. kome se jedino treba klanjati i koga jedino treba obožavati. Osim Njega drugi niko ne zaslužuje da mu se èovjek klanja, moli i obožava. Uostalom, to je suština Kur'ana i osnovni princik islamskog uèenja.
            Šta se desilo sa islamskim svijetom koji drži Kur'an u ruci a skrenuo je sa pravog puta? Mnogoboštvo! To je bio odgovor imam Muhamed b. Abdulvehhaba. Muslimani idu na hadž evlijama, plaæaju im da im pomognu, traže od njih da im oproste i mole ih da ih zaštite, vjerujuæi da im oni mogu koristiti i štetiti. Turbetima nema broja. Postavljaju se na svim mjestima i u svim zemljama. Stvorena je èitava vojska evlija koje treba posjetiti, obiæi i zamoliti za pomoæ. Nije li to isto, kao i ono što su govorili arapski idolopoklonici i mnogobošcikoji su èesto ponavljali:"Mi ih obožavamo da se Bogu više približimo." (Zumer, 3.) i "Ovo su naši zaštitnici i zagovornici kod Boga." (Junus, 18.)
            Kakva je to provalija u koju su muslimani pali? Kako da izaðu iz nje? Odgovor je za Abdulvehhaba bio jasan! Onako kako su se iz iste provalije ljudi izvukli i prije toliko stotina godina. Mogu se izvuæi samo sa Kur'anom i sa Muhamed a.s. Jednostavno sa "la ilahe illallahu Muhamedur-resulullahi".
            Da bude nesreæa još veæa islamski uèenjaci su zatvorili sva vrata idžtihada. Zatvaranje idžtihada bila je druga tragedija koja je zadesila muslimane. Imitacija je carevala, oponašanje gospodarili, a slobodoumnost je ugušivana svugdje gdje god je to bilo moguæe. Bilo je potpuno zaboravljeno da Islam traži slobodu misli, prouèavanj i rijeèi. Zatvorenim vratima idžtihada bilo je prikljuèeno još i zatvaranje džihada, borbe za istinu i rad u ime Allaha dž.š.
            Jednostavno reèeno, vraæanje Kur'anu i Sunnetu. Otvaranje idžtihada i oživljavanje džihada, bile su osnovne težnje života i rada Muhameda b. Abdulvehhaba. Sva tri navedena principa sproveo je prije svega na sebi, okupljajuæi još za svog života èitavu generaciju ljudi oko sebe, koji su znali kako dalje nastaviti mukotrpan put oslobaðanja, izgradnje i rekonstrukcije islamskog društva i njegovog svijeta.


            Zaèetnik neorenesanse islamskog svijeta

            Uèeæi na djelima èuvenog Ibni Tejmije i njegovog uèenika Ibni Kajima, zatim osvježavaljuæi ova uèenja njihovim dovoðenjem u sklada sa Kur'anom i Sunnetom, a obzirom na vrijeme u kojem je živio, radio i djelovao, Muhamed b. Abdulvehhab, s pravom, predstavlja zaèetnika neorenesansnog doba islamskog svijeta. Sva nastojanja nekih teoretièara da opovrgnu ovo shvatanje uzaludna su, jer je oèito da su nauèno neosnovana. Ovo tvrðenje ima za sobom i istorijske dokaze koje ne želimo ovdje posebno isticati, jer je ovaj rad više upoznavajuæeg karaktera i upuæen je prije svega svakodnevnom našem èitaocu. Èinjenice nam govore da je neorenesansa islamskog svijeta zaèeta u njegovom krilu, a istorijski momenti idu ovome u prilog.


            Uticaj Muhamed b. Abdulvehhaba

            Imajuæi u vidu izloženo, kao i razvoj tendencija moderne islamske misli, stièe se dojam, da je imam Abdulvehhab imao veliki uticaj na znatan broj islamskih mislilaca 18., 19. i našeg stoljeæa. Dovoljno je istaæi samo to da su pod njegovim uticajem bili mislioci kao što su Afganija, Abduhu, Senusija ii drugi, a i danas se javlja sve više uèenjaka islamskog svijeta, kao i teoretièara Zapada, koji ozbiljno prouèavaju njegovo djelo, rad i misao.
            Ako svemu dodamo još i to da današnja Saudijska Arabija zvanièno prihvata njegove ideje revitalizacije islamskog duha na mnogim podruèjima ljudske djelatnosti, onda nam postaje potpuno jasno koliki je današnji domet njegove misli djela i ideja.


            Djela Muhameda b. Abdulvehhaba

            Teško je sada reæi koliko je ovaj uèenjak ostavio djela iza sebe, još je teže u jednom kratkom radu izvršiti analizu njegovih djela, makar onih i najpoznatijih, pa i onih najglavnijih.
            I pored ove teškoæe, nastojaæemo ovdje ukazati na nekoliko njegovih radova. Uzeæemo za primjer samo nekoliko tih djela. Poènimo sa djelom "Usulul-l-iman" - Osnovi vjerovanja- izdato u Kairu. Ovo djelo nam, po svom naslovu, govori koja je njegova centralna problematika. Pitanje spoznaje Boga dž.š. i vjerovanje u Njega, zatim pitanje vjerovanja u sudbinu i slièno. Ovdje prouèava i problem determinacije uopšte. Nakon prouèenih navedenih pitanja, usmjerava svoje prouèavanje ka vjerovanju u meleke, zatim pridržavanja Kur'ana, prava Božijeg poslanika a.s. islamskog podstrekavanja na nauku i naèin njenog traženja, kao i neka druga pitanja koja su u najužoj vezi sa osnovnim zadacima islamskog vjerovanja.
            Ovom djelu su prilikom izdavanja pridodata još druga dva njegova djela, kao "Fadlul-islami" gdje prouèava znaèaj, smisao, vrijednost i pojavu Islama uopæe i neka druga pitanja u vezi s tim, te "Kitabul-kebairi" u kojem vrši opsežnu analizu problema grijeha, kazni za njihovo èinjenje i slièno.
            Drugo djelo na koje želimo ukazati je "Kešfu-š-šubuhati fi-t-tevhidi"- Otkrivanje sumnji u vjerovanju- izdato takoðer u Kairu prije nekoliko godina. Uporeðivanje sa originalnim rukopisom djela izvršio je poznati komentator Muhidin Al-Hatib. Ovdje autor daje najprije definiciju vjerovanja u Jednog Boga dž.š. dokazujuæi da je to vjera svih Božijih poslanika. Istovremeno prouèava problem mnogoboštva, kao i idolopoklonstva. Uglavnom djelo je posveæeno ovom problemu u cjelini.
            Treæe djelo koje želimo istaæi je "Kitabu-t-tevhid". Komentar ovog djela izvršio je Abdurahman ibni Hasan, koje je zajedno sa komentarom izdato u Rijadu prije tri godine o trošku kralja Fejsala. Treba priznati da ovo djelo predstavlja znaèajan doprinos akaidskom podruèju i njegovom izuèavanju, kao i razrješavanju nekih suštinskih pitanja pomenutog karaktera.
            Èetvrto djelo koje je potrebno ovdje pomenuti je "medžmuat-t-tevhidi" koje sadrži 16 izabranih traktata od Ibn Tejmije i Muhameda b. Abdulvehaba. Djelo je izdato u Medini i predstavlja jedno od osnovnih djela koja se izuèavaju na poznatom Islamskom univerzitetu u Medini.
            I na kraju peto djelo na koje skreæemo ovdje pažnju je "Selasetu-l-usuli ve ediletuha"- Tri osnovna temelja i njihovi dokazi- koje je izdavano više puta, kako u Rijadu, tako i u drugim mjestima. Ovo djelo dajemo i u prijevodu kako bi našem èitaocu ukazali na suštinsko razrješavanje problema vjerovanja sa Kur'anskog aspekta. Djelo je kako se vidi po opsegu malo, ali je veliko po svojoj tematici i sadržini. Želimo da doðe do što veæeg broja ruku i da ga proèita što veæi broj muslimana i prostudira što veæi broj imama uzimajuæi originalne naznaèene Kur'anske citate kao osnovu u njegovoj preradi i u svom razmišljanju.

            broj ispravljanja poruke: 1, zadnji put od strane -Svjetlost- dana 12-20-2011 u 21:34.

            12-20-2011 17:03 -Svjetlost- is offline Posalji email za -Svjetlost- Homepage of -Svjetlost- Pregledaj poruke od -Svjetlost- Dodaj -Svjetlost- u listu prijatelja
            pasha pasha is a Male
            Super Moderator




            Poruka: 9503
            Location: uh jebo te

            Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

                citat od refleksija:

                http://www.bljesak.info/web/article.aspx?a=d7962ed1-9d10-4b92-9e77-6437610f71ec&c=5de70792-d2d5-4648-8125-5206af0d3357


              ako je ovo stvarno ovako pa.... 21.gif

            sto da nisi kontala naseliti se dole 23.gif

            ___________________________________________________________________

              neki naprave radost gdje god odu, neki kad god odu.
            Oscar Wilde

            12-20-2011 18:34 pasha is offline Posalji Email za pasha Pregledaj poruke od pasha Dodaj pasha u listu prijatelja
            refleksija refleksija is a Female
            moforaja




            Poruka: 3364
            Location: dark side

            Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

                citat od pasha:

                  citat od refleksija:

                  http://www.bljesak.info/web/article.aspx?a=d7962ed1-9d10-4b92-9e77-6437610f71ec&c=5de70792-d2d5-4648-8125-5206af0d3357


                ako je ovo stvarno ovako pa.... 21.gif

              sto da nisi kontala naseliti se dole 23.gif


            nisam...ali ne mogu vjerovati da ovo postoji...

            i da posotji neko ko podrzava vehabije

            ___________________________________________________________________


              Crkvena zvona i ezan se sve jace cuju da bi nadglasali kurlanje praznih stomaka!

              12-20-2011 21:53 refleksija is offline Pregledaj poruke od refleksija Dodaj refleksija u listu prijatelja
              -Svjetlost- -Svjetlost- is a Male
              raja




              Poruka: 1736
              Location: :)
              pokretac teme Thread Started by -Svjetlost-

              Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

                Hoce li se nas Bosnjo opametit..... Nema sumnje u to da mnogi danas tkzv muslimani koji mozda vakat jedan u zivotu nisu klanjalu brbljaju bez znanja. Koliko li bi samo bosnja proglasilo Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem "Vehabijom" kad bi dosao malo po Mostaru sa svojom dugom bradom i dugom kosom i odjecom do pola potkoljenice.

                Svi Hadisi u koje mi muslimani vjerujemo jasno ukazuju na praksu njegovog zivota. Svkako da ce se naci neki bradonja koji je kriminalac ili hablecina psihopata. Isto tako ce se nac budala i kod krscana i zidova i ateista itd. Samo sto musliman nema pravo na to




              Hutba od Muharema Stulanovica Dekan Islamskog Fakulteta (Bihac)

                PFO5DQ8ho54

              12-20-2011 23:52 -Svjetlost- is offline Posalji email za -Svjetlost- Homepage of -Svjetlost- Pregledaj poruke od -Svjetlost- Dodaj -Svjetlost- u listu prijatelja
              -Svjetlost- -Svjetlost- is a Male
              raja




              Poruka: 1736
              Location: :)
              pokretac teme Thread Started by -Svjetlost-

              Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

              Brada, nikab, nogavice – vehabijske smicalice!

              ''Vehabije'' od anonimnih donatora primaju novac za dugu bradu i kratke nogavice, a i njihove žene su dobro plaæene jer pokrivaju svoja lica. Vehabije sunete žene. Oni ne peglaju odjeæu i ne jedu kašikama. Njihove žene su i u kuæi ''zamotane'' i spavaju sa ''onim'' na glavi. Dijele èokolade onoj djeci koja ne idu na mevlude i koja ne uèe za šehide i umrle, a onoj djeci koja idu na mevlude i uèe za šehide i umrle, èokolade ne daju.(1) Oni su potencijalni teroristi, fanatici, ekstremisti... Ove i još mnoge druge sliène nebuloze veæ odavno kolaju bosanskohercegovaèkim selima i gradovima, a objeruèke su prihvaæene i od strane naših brižnih susjeda, ali i dalje širom bijeloga svijeta. Mnogo je ljudi koji su te glasine prihvatili kao neprikosnovenu istinu, i ne postoji naèin da se uvjere u suprotno. Kada ljudi postanu slijepi kod oèiju i gluhi kod ušiju i kada iznošenje argumenata i nepobitnih èinjenica izgubi svoju svrhu i svaki smisao, jedino oružje kojim se èovjek može suprotstaviti primitivizmu, malograðanštini, bezobrazluku i pakosti jesu ironija i sarkazam:

              Svako može živjet' kako želi
              Demokratski ustav tako veli
              Sve dok zakon državni ne kršiš
              I dok konce sistemu ne mrsiš
              Sve dok drugom ne nanosiš štetu
              Kako hoæeš živi u svom sv'jetu
              Radi što te volja, tvoje pravo
              Kudili te il' ti rekli: 'Bravo!'
              Koju hoæeš odjeæu oblaèi
              I što želiš ti na sebe kaèi
              Hoæeš pirsing, hoæeš tetovaže
              Briga tebe šta ti narod kaže
              Ponašanje i navike tvoje
              Tvoj su izbor i plod tvoje volje
              Pravilo za sviju ovo važi
              Da l' je tako, il' su ovo laži?
              Ovo važi za svakog homiæa
              I za druga èudnovata biæa:
              Za lezbijke i biseksualce
              Transvestite i transseksualce
              Za skvotere, hipije, pankere,
              Gotièare, repere, rokere
              Za metalce pa i sotoniste
              I skinhedse, neokomuniste
              Za èlanove raznih subkultura
              Svaki od njih neka svoje fura
              Prema svakom tolerantan budi
              Oni nisu nastrani nit' ludi
              Al' postoji jedna strašna grupa
              Pod budnim je ona okom MUP-a
              ''Vehabije'' tako grupu zovu
              Posjeduju oni vel'ku lovu
              Novac nude i vrbuju ljude
              A za novcem ljudi uv'jek žude
              Neki od njih rade k'o pastiri
              Iz džepa im suho zlato viri
              Drugi pak na bauštelu rade
              Na hiljade feninga zarade
              Otud pare, otud financije!
              Neka znadu svi iz policije:
              Tristo marki svaki' mjesec dana
              Svakoj ženi što je ''umotana''!
              A muškarcu još trista za bradu
              Face glavne su u svakom gradu
              Vazdan leže, pare same stižu
              Hiljade se na raèune nižu
              Ljudi moji, što da èovjek radi?!
              Kad je novac skriven tu u bradi
              Resurse ti svoje iskoristi
              Bradu pusti, odmah si na listi
              Transakcijski raèun ti otvori
              Prst u uho i brige ne mori
              Odmah tebi SMS æe stiæi
              Sa porukom gdje æeš pare diæi
              I uživaj do kraja života
              Bradu gladi i vièi: ''Divota!''

              Oni dolaze...

              Sve je više njihovih regruta
              Koji skreæu sa Evropskog puta
              Zam'jesili gadnu li su kašu
              I dolaze veæ po djecu našu
              Akademik to je rek'o davno(2)
              Od tada mu ime mnogo slavno
              Koga æape teško li se njemu
              Taj æe raji kontrirat' u svemu
              Takav više neæe u kafane
              Babi svome nanosit æe rane,
              I na srcu i na brižnoj duši
              Sramoti ga, nit' pije nit' puši!
              Èak ni pive sin neæe da proba
              Ne zna, jadnik, šta je dobra roba
              Sa ženama neæe da se zdravi
              Nešto glumi, pametan se pravi
              Niti lunja niti noæu skita
              Svaki namaz u džamiju hita!
              A ni kæerka kratku suknju neæe
              Da l' nevolje ima od tog veæe!?
              Sve odbija da nosi tajice
              I bretele i uske majice
              Još mahramu stavila na glavu
              Akademik bio je u pravu!
              Oteše nam djecu ''vehabije''
              Pusto bit æe korzo i birtije
              Pomagajte ljudi, kuku lele!
              ''Vehabije'' djecu nam otele!
              Akademik zarove negira
              I bosansku pov'jest on plagira
              Optužuje ''muslimane nove''
              Da su oni uveli zarove(3)
              Kaže da su naše majke, nene
              Koristile šalove šarene
              O kakvome šalu on to zbori
              Dužan hitno je da odgovori
              Nek prelista sva glasila stara
              Nema žene bez peèe il' zara
              Istina je njemu dobro znana
              Zašto šuti, to ostaje tajna

              ''Vehabijski'' grijesi

              ''Vehabije'' duhana ne puše!
              Tako Bosni rejting svjetski ruše(4)
              Potcjenjuju i jeèam i šljivu
              Ne piju ni rakiju ni pivu
              I bosanskoj šljivi ugled kvare,
              'Mjesto ''brlje'' oni pekmez vare!
              Neæe škole plesa ni baleta
              Poput drugog normalnoga sv'jeta,
              Djecu svoju u mektebe šalju
              Od malena din-islam da znaju
              Te ih tako bez milosti muèe
              Svakog dana haman Kur'an uèe!
              Danonoæno oni Ustav krše
              Sa lica im mnoge dlake strše
              Zloèin èine jer brade ne briju
              A žene im lica svoja kriju
              Još je nešto kod njih vrlo bitno
              Odgovor'te, eksperti, nam hitno!
              Da sluèajno možda vi ne znate
              Nogavice zašto oni krate?
              Tu enigmu želi r'ješit' raja
              Od presudnog to joj je znaèaja(5)
              Kapri hlaèe veæ se nose dugo
              Al' je ovo nešto sasvim drugo
              Nešto smrdi, nešto tu ne štima,
              Bilo ljeto ili hladna zima,
              Nogavice krate ''vehabije''
              Nešto krupno iza tog se krije
              Struènjaci za klimu razlog nude
              Kompetentni oni su da sude:
              Nogavice kratke, znajte, štete
              I utjeèu na klimu planete
              Što u Bosni ne usp'jeva kivi
              Vehabiti i za to su krivi
              Da ih nema, banane bi rasle
              Na Vlašiæu, i deve bi pasle
              Sahara bi bila njiva plodna
              Godina bi svaka bila rodna
              Polarni bi medo preživio
              I ugrožen više ne bi bio
              Ni tigrovi, slonovi, bizoni
              Ni gepardi, dabrovi, pitoni
              Prestalo bi global-zatopljenje
              Širilo se eko-osvještenje
              Ozon-rupa ne bi bilo više
              Prestale bi i kisele kiše
              Da ih nema, da ne jedu hljeba
              Sve bi opet bilo kako treba
              Dok ih ima, bit æe havarija
              Spasite nas ljudi ''vehabija''!
              Pomoæ svaka bit æe dobrodošla
              Ne bi l' pošast ova kako prošla
              Pozovite èak i strip junake
              I heroje iz legende svake
              Zagora Te-Neja iz Darkvuda
              I Robina Huda iz Šervuda
              Možda oni rješenje pronaðu
              I iz krize izlaz nama naðu
              Pomozite, ako Boga znate
              ''Vehabije'' dajte istjerajte!!!

              Svijet bez ''vehabija''

              Vehabija u Bosni da nema
              Ne bi bilo nikakvih problema
              Svak' bi sebi naš'o mjesto radno
              Osjeæ'o se niko ne bi gladno
              Siromaštva više ne bi bilo
              Džaba bi se i jelo i pilo
              A gorivo, o njemu ne pitaj
              Par maraka i do èepa sipaj
              Bolnice bi bile haman prazne
              Nestale bi i bolesti razne
              Ne bi bilo droge, kriminala
              Policija, ne bi ni trebala
              Srbija bi Mladiæa nam dala
              Još bi l'jepo tražila halala
              Što je Ratka tako dugo krila
              Od kajanja, sve bi suze lila
              A i Ratko, plak'o bi i vik'o
              Od žalosti kao vo bi rik'o:
              Halalite, dragi muslimani
              Donedavno mi što smo vas klali
              Mislili smo da ste ''vehabije''
              Zato mi smo klali uz Podrinje
              ....
              A i dalje u èitavom sv'jetu
              Na ovome Plavome planetu
              Nastalo bi pravo blagostanje
              Vuk za druga uzeo bi janje
              Marsovci bi došli iz svemira
              Sa porukom ljubavi i mira
              Svi bi ljudi bili pacifisti
              Ne fašisti niti anarhisti
              I došla bi prekrasna vremena
              Bez ratova i teških bremena
              Još æe mnoga èuda da se dese
              ''Vehabije'' kad vjetar odnese:
              Džeko bit æe bolji od Ronalda
              A Bešlagiæ Enis od Orlanda(6)
              Jehovci æe primat' transfuziju
              Turska uæ' æe u Euro-uniju
              Amiši æe postati hakeri
              Microsofta i Googlea partneri
              Cayber sv'jetom oni æe vladati
              Raèunare redom rasturati
              U Kini æe prestat' jesti cuke
              Društvo PETA trljati æe ruke
              Koride æe ukinut' Španjolci
              Zadovoljni bit æe PETA-ovci
              Cosa Nostra uzgajat æe krave
              Sir i ml'jeko oni æe da prave
              I Rusi se od radosti smiju
              Mjesto votke sada bozu piju
              Iz Meksika dobre v'jesti stižu
              Droge nema – sad izvoze rižu
              ''Vehabija'' kad ne bude više
              Sve æe opet da se reguliše
              Zato dajte, ako Boga znate
              ''Vehabije'' odmah protjerajte!!!

              ....

              Dosta šale, dosta ironije
              Neka èuju antivehabije:
              Nisam ''mudža'' niti ''vehabija''
              Nit' taliban niti selefija
              Put sunneta to je moja staza
              Baš onako kako Malik kaza(7)
              Uzor meni ashabi su èasni
              I svi drugi uèenjaci krasni:
              Nu'man b. Sabit,(8) imam Malik,
              Šafi', Ahmed i svi njima nalik
              Na hiljade iz èasne plejade
              Zamislite, nosili su brade!
              Kad bi neko od njih danas doš'o
              I ulicom gore-dolje proš'o
              Zaèuo bi viku sa ulice:
              Vidi brade, gledaj nogavice!
              Sljedbenik sam ehli-sunnet pravca
              I seneda – hadiskoga lanca
              Vehabijom ko me bude zvao
              Il' mi neko slièno ime dao
              Allaha mi, halalit' mu neæu
              Moje noge dok se zemljom kreæu
              A ahmaci, neka reže, laju
              Uslugu mi èine, neka znaju
              Slobodno nek pucaju od sm'jeha
              I nek èiste tako me od gr'jeha
              Sunnet Poslanika ko kleveta
              Duša takvog crna je, prokleta
              Samo on je moja etiketa
              Nek zažmiri onaj kome smeta


              Musa Aid, 27. rebiul-ahir 1432. h.g.
              (

                musaid77@gmail.com
              )

              Bilješke i napomene:
              1 - Vjerovali ili ne, ovu vrlo èudnu reèenicu izgovorio je ugledni bosanski imam koji veæ dugo boravi u Americi. Govoreæi o mudžahedinima koje efendija naravno smatra ''vehabijama'', u svom intervjuu kojeg je sad veæ davne 2001 g. dao magazinu BiH Dani, izmeðu ostalog, kazao je i slijedeæe: ''...Mnogi su došli samo da propovijedaju ovaj svoj islam. U nekom selu kod Travnika, za vrijeme rata, kada u BiH nije bilo dovoljno hrane, kada su ljudi gladovali, arapski mudžahedini su došli sa kombijem punim hrane i èokolada, okupili su djecu oko toga auta i rekli im: "Djeco, znamo da ste gladni i da ste se poželjeli èokolade. Èokoladu æe dobiti samo onaj koji ne bude išao i prisustvovao uèenju mevluda, èokoladu æe dobiti samo onaj koji ne bude išao da uèi za šehide i umrle. Oni koji praktikuju ove novotarije, èokoladu dobiti neæe." (Magazin BiH Dani od 02. 11. 2001. br. 230).

              2 - Akademik Rešid Hafizoviæ je u listu ''Osloboðenje'', od 25.11.2006. objavio sad veæ legendarni èlanak pod naslovom "Oni dolaze po našu djecu", u kojem je o onima koje on naziva ''vehabijama'' izmeðu ostalog rekao: "Oni su došli po našu djecu, došli su da uzmu krvavi danak, da nam uzmu srce i dušu kao plaæu za mrvice koje su nam donosili sumnjivi humanitarci sa posljednjim, neèasnim nakanama. Oni su meðu nama. Šireæi praksu tzv. incestnih brakova po našim selima, kasabama, varošima i gradovima, oni su veæ dobrano naèeli naše tradicionalno društveno tkivo. Oni su veæ u našem medijskom prostoru, u našim upravnim i akademskim religijskim institucijama: u našim džamijama, našim medresama, našim akademijama, posvuda." ("Oni dolaze po našu djecu", Osloboðenje, 25.11.2006.) Ubrzo nakon toga Rijaset IZ BiH kritièki je reagirao na Hafizoviæev èlanak, a u saopæenju se izmeðu ostalog navodilo i ovako: ''Rijaset IZ je iznenaðen neprimjerenom retorikom kojom se služi prof. Rešid Hafizoviæ u analizi odreðenih pojmova i pojava u islamskoj povijesti, poput pojma "vehabizam". Rijaset IZ poštuje akademsku slobodu svojih muderrisa, profesora i uèitelja, ali osuðuje neprimjerene kvalifikacije na raèun bilo kojeg muslimanskog autoriteta. Nije primjereno da profesor akaida (islamske doktrine) na FIN-u IZ u BiH naziva bilo koga, a kamoli imama Muhammeda b. Abdul-Wehhaba, "bezumnikom iz Nedžda". To nije u duhu islamskog morala, niti je to u duhu bosanske tradicije islama.'' (op. aut.)

              3 - Dovodeæi u pitanje, ili preciznije reèeno, negirajuæi opæe poznate i vrlo lahko provjerljive historijske èinjenice – da su muslimanke Bosne i Hercegovine nosile zarove i feredže, akademik Rešid Hafizoviæ je u intervjuu, koji je dao urednici ''Osloboðenja'' Vildani Selimbegoviæ, izmeðu ostalog rekao: ''Sve dok nam nije poèela stizati "ulema" sa Arapskog poluotoka, mi nismo imali problema sa burkom i nikabom, veæ smo u Bosni svih ovih pet, i nešto više, stoljeæa islama imali svoje nane, majke, sestre i kæeri koje su nosile prepoznatljiv šal, domaæi, bosanski, i pokrivale glavu onako kako to Kuran zapovijeda, tako da to nikome i nikada, èak ni u vrijeme komunistièke vladavine, nije prièinjalo teškoæu.'' Akademik, iako formalno odobrava nošenje nikaba ako se ono svodi na lièni izbor jer to, kako kaže, tada spada u domen ljudskih prava, on u isto vrijeme vrlo samouvjereno negira da nikab ima bilo kakvo utemeljenje u islamu i šerijatskim izvorima: ''Ako se eksperti za ljudska prava slažu da je taj dio odjeæe neizostavni detalj u korpusu ljudskih prava, onda sam ja prvi koji ne dopušta da se u ljudska prava dira, pa o ma kojem ljudskom pravu bila rijeè, ali to onda ne treba povezivati sa vjerom i pravdati vjerom, praveæi vlastitu religijsku tradiciju, mimo milijardu i pet stotina milijuna muslimana u svijetu, karikaturom i anahronom pojavom, veæ treba svesti na razinu vlastite, pojedinaène modne opcije i izbora.'' (Osloboðenje – Pogledi, 31.7.2010., str. 26-28.) O kakvom to ''prepoznatljivom, domaæem bosanskom šalu'' govori akademik i kako to da one muslimanke koje nose nikabe svoju vjeru i tradiciju prave ''karikaturom i anahronom pojavom'', vjerujem da nikome nije jasno, pa bi bilo zanimljivo èuti njegov argumentiran odgovor. U tom intervjuu koji obiluje pristrasnošæu i vrlo upitnim izjavama, akademik izmeðu ostalog za nikab kaže da je ''najmanje stvar vjere i religijskog uvjerenja...'', a za žene koje ga nose tvrdi da su ''zarobljene u burku i nikab, otrgnute od svijeta i života''. (op. aut.)

              4 - Bosna i Hercegovina je evropski prvak u konzumiranju alkohola. WHO navodi kako graðani BiH, koji konzumiraju alkohol, godišnje u prosjeku popiju 56 litara èistog alkohola, 140 litara 40 postotnog alkohola. Najveæi dio alkohola, 73 posto, graðani BiH uzimaju konzumiranjem rakije. Ni u pušenju ne zaostajemo. Svaki stanovnik Bosne i Hercegovine godišnje u prosjeku popuši više od dvije tisuæe cigareta, a svakog dana na taj naèin u dim ode gotovo milijun i pol eura, pokazali su statistièki podaci objavljeni u BiH. Na tržištu BiH godišnje se proda 411 milijuna kutija cigareta. Izvor:
                http://www.bitno.ba/vijesti/bosna-i-hercegovina/nakon-pusenja-bih-rekorder-i-u-pijanstvu


              5 - Prijateljski savjet svim zakletim neprijateljima kratkih nogavica:
              Nemoj džaba da vam duše pate
              Ne mislite: ''Zašto hlaèe krate?''
              Kada èasni sunnet vi ne znate
              Zašto barem niste demokrate?
              Da je moda nosit' trofrtaljke
              Svi bi rekli: vidi što su slatke!
              (op. aut.)

              6 - Orlando Bloom, poznati britanski glumac. (op.aut.)

              7 - Neki je èovjek upitao imama Malika, rahimehullah, o ehli sunnetu, pa mu je on odgovorio: ''Ehli-sunnet (tj. njegovi pripadnici) nemaju nikakvog drugog nadimka osim ehli-sunnet. Ne zovu se ni džehmijama, ni kaderijama, ni rafidijama...''. Ibn Abdul-Berr, El-Intika fi fadailis-selasetil-eimmetil-fukaha, str. 35, Darul-kutubil-'ilmijje, Bejrut, bez godine štampe.

              8 - Nu'man b. Sabit je pravo ime imama Ebu Hanife rahimehullah. (op. aut.)









              12-21-2011 00:06 -Svjetlost- is offline Posalji email za -Svjetlost- Homepage of -Svjetlost- Pregledaj poruke od -Svjetlost- Dodaj -Svjetlost- u listu prijatelja
              refleksija refleksija is a Female
              moforaja




              Poruka: 3364
              Location: dark side

              Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

              a svjetlost...gornja maoca...nisu vehabije...nikako....
              gluha bukovica itd....
              nisu svi muslimani vehabije...u biti cak sta vise...ja vehabije ne smatram vjernicima obzirom da su agerisivni sa svojim ispoljavanjem vjere i obzirom da istu tumace kako hoce...smatraju da su oni od boga dati da istu propovjedaju...

              ovo sto si x-eve stavio na slike....koliko znam samo je nikab zabranjen u frnacuskoj i s pravom...kako indendifikovati osobu ako je ne vidis...logika 14.gif
              ostalo sto si postavio nema veze sa stvarnoscu....

              ___________________________________________________________________


                Crkvena zvona i ezan se sve jace cuju da bi nadglasali kurlanje praznih stomaka!

                12-21-2011 00:49 refleksija is offline Pregledaj poruke od refleksija Dodaj refleksija u listu prijatelja
                -Svjetlost- -Svjetlost- is a Male
                raja




                Poruka: 1736
                Location: :)
                pokretac teme Thread Started by -Svjetlost-

                Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

                    citat od refleksija:

                  a svjetlost...gornja maoca...nisu vehabije...nikako....
                  gluha bukovica itd....
                  nisu svi muslimani vehabije...u biti cak sta vise...ja vehabije ne smatram vjernicima obzirom da su agerisivni sa svojim ispoljavanjem vjere i obzirom da istu tumace kako hoce...smatraju da su oni od boga dati da istu propovjedaju...

                  ovo sto si x-eve stavio na slike....koliko znam samo je nikab zabranjen u frnacuskoj i s pravom...kako indendifikovati osobu ako je ne vidis...logika 14.gif
                  ostalo sto si postavio nema veze sa stvarnoscu....


                U redu ti vjeruj kako hoces i sta hoces, to nije moj problem. Nesto sto je tebi logicno meni mozda nije, nesto sto je meni tebi mozda nije. It's very simple.

                Ja se samo nadam da ce bosnjaci pogotovo oni koji se pripisuju Islamu i muslimanima naci vremena da citaju Qur'an i Hadis (zivotopis Allahovog posljednjeg Poslanika u Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem). To je moja zelja. Jer citajuci tu literaturu uvjerit ce se kako je Poslanik izgledao kako su njegove zene izgledale. Koliko je klanjao, koliko je vodio brigu za ummetom i koliko je trazio da se samo Allah obozava.

                Cudno je kad neki kazu ove novopecene bradonje i nikabi itd. a pogledamo li u istoriju nasu BIH da su vecina nasih nena feredze nosale, dede i pradede brade nosile i fesove. Muskarci su odvojeni bili od zena, nije se zajedno u sjedilo itd. Nije mozda u svih tako ali jeste vecina pradeda i nena.

                Fora je u tome sto se nakon rata mnogo ljudi probudilo i isto tako zele da praktikuju izvornu vjeru. (hvala Allahu) A ono sto mi vjerujemo jeste Qur'an i praksa (sunnet) Poslanika sallalahu alejhi ve sellem. pa kad nam Poslanik kaze: Prenosi se od Ibnu Omera r.a. da je Poslanik s.a.w.s. rekao: "Razlikujte se od mušrika, puštajte brade, a podrezujte brkove." Mi to zelimo da slijedimo isto tako za nase zene koje cuvaju svoj stid kao sto su nasi preci vjernici radili (cuvali svoj stid i musko i zensko) a ne razgolicavaju se (muskarci i zene)

                Kaze Uzviseni Allah

                "Reci (o Muhammede): 'Ako Allaha volite, mene slijedite i vas ce Allah voljeti i grije vam oprostiti - a Allah prasta i Samilostan je." (Ali-Imran 31)

                "On (Poslanik) ne govori po hiru svome, to je, zaista Objava koja mu se objavljuje." (En-Nedzim - 3-4)

                "Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naredenju Poslanikovom, da ih iskusenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne snade." (En-Nur - 63)

                12-21-2011 01:28 -Svjetlost- is offline Posalji email za -Svjetlost- Homepage of -Svjetlost- Pregledaj poruke od -Svjetlost- Dodaj -Svjetlost- u listu prijatelja
                refleksija refleksija is a Female
                moforaja




                Poruka: 3364
                Location: dark side

                Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

                    citat od -Svjetlost-:

                      citat od refleksija:

                    a svjetlost...gornja maoca...nisu vehabije...nikako....
                    gluha bukovica itd....
                    nisu svi muslimani vehabije...u biti cak sta vise...ja vehabije ne smatram vjernicima obzirom da su agerisivni sa svojim ispoljavanjem vjere i obzirom da istu tumace kako hoce...smatraju da su oni od boga dati da istu propovjedaju...

                    ovo sto si x-eve stavio na slike....koliko znam samo je nikab zabranjen u frnacuskoj i s pravom...kako indendifikovati osobu ako je ne vidis...logika 14.gif
                    ostalo sto si postavio nema veze sa stvarnoscu....


                  U redu ti vjeruj kako hoces i sta hoces, to nije moj problem. Nesto sto je tebi logicno meni mozda nije, nesto sto je meni tebi mozda nije. It's very simple.

                  Ja se samo nadam da ce bosnjaci pogotovo oni koji se pripisuju Islamu i muslimanima naci vremena da citaju Qur'an i Hadis (zivotopis Allahovog posljednjeg Poslanika u Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem). To je moja zelja. Jer citajuci tu literaturu uvjerit ce se kako je Poslanik izgledao kako su njegove zene izgledale. Koliko je klanjao, koliko je vodio brigu za ummetom i koliko je trazio da se samo Allah obozava.

                  Cudno je kad neki kazu ove novopecene bradonje i nikabi itd. a pogledamo li u istoriju nasu BIH da su vecina nasih nena feredze nosale, dede i pradede brade nosile i fesove. Muskarci su odvojeni bili od zena, nije se zajedno u sjedilo itd. Nije mozda u svih tako ali jeste vecina pradeda i nena.

                  Fora je u tome sto se nakon rata mnogo ljudi probudilo i isto tako zele da praktikuju izvornu vjeru. (hvala Allahu) A ono sto mi vjerujemo jeste Qur'an i praksa (sunnet) Poslanika sallalahu alejhi ve sellem. pa kad nam Poslanik kaze: Prenosi se od Ibnu Omera r.a. da je Poslanik s.a.w.s. rekao: "Razlikujte se od mušrika, puštajte brade, a podrezujte brkove." Mi to zelimo da slijedimo isto tako za nase zene koje cuvaju svoj stid kao sto su nasi preci vjernici radili (cuvali svoj stid i musko i zensko) a ne razgolicavaju se (muskarci i zene)

                  Kaze Uzviseni Allah

                  "Reci (o Muhammede): 'Ako Allaha volite, mene slijedite i vas ce Allah voljeti i grije vam oprostiti - a Allah prasta i Samilostan je." (Ali-Imran 31)

                  "On (Poslanik) ne govori po hiru svome, to je, zaista Objava koja mu se objavljuje." (En-Nedzim - 3-4)

                  "Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naredenju Poslanikovom, da ih iskusenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne snade." (En-Nur - 63)


                vidi nije mi namjera da se s tobom ubjedjujem po pitnaju bilo cega kamoli vehabizma koji je zlo i nema veze s vjerom tj. islamom...
                to sto spominjes kako se prije...pa prije se na konjima jahalo...je li i sad trebamo tako???
                ne moze neko zabraniti recimo momku i curi da se drze za ruku...posebno ne u nasoj drzavi...to je apsurd...a vehabije su po tom pitanju ekstremne...sama sam na svojoj kozi osjetila tu agresivnost...meni iskreno nisu smetali dok nisu poceli da seru o islamskoj drzavi i da seru o tome kako ce se ko oblacit, hodat, gdje izlazit...hoce li zena bit iza musakrca itd...nismo islamska drzava niti cemo ikad bit...a ja vehabije u nasoj drzavi vidim samo kao negativnu stvar i nista vise...
                btw...hoces li ikad nauciti napisati post bez citiranja nekog drugog...mislim hoces li ikad napisati sta uistinu ti mislis ili ces nastaviti da mislis onako kako je napisano u knjizi???
                ne kontam...anw....nije mi namjera bila da ulazim u polemiku s tobom...samo mi je fascinantno da neko stvarno podrzava vehabije....zbog toga se ukljucih na temu...

                ___________________________________________________________________


                  Crkvena zvona i ezan se sve jace cuju da bi nadglasali kurlanje praznih stomaka!

                  12-21-2011 03:06 refleksija is offline Pregledaj poruke od refleksija Dodaj refleksija u listu prijatelja
                  refleksija refleksija is a Female
                  moforaja




                  Poruka: 3364
                  Location: dark side

                  Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

                  edit: daj molim te niej logicno da se osoi vidi lice ako je potrebna identifikacija te osobe....ma nije nikako....super...odo se ja prekrit, stavit nikab, pa preko granice 14.gif uzet cu neciji pasos...sta ima veze...

                  ___________________________________________________________________


                    Crkvena zvona i ezan se sve jace cuju da bi nadglasali kurlanje praznih stomaka!

                    12-21-2011 03:08 refleksija is offline Pregledaj poruke od refleksija Dodaj refleksija u listu prijatelja
                    -Svjetlost- -Svjetlost- is a Male
                    raja




                    Poruka: 1736
                    Location: :)
                    pokretac teme Thread Started by -Svjetlost-

                    Odgovori i Citiraj         Odgovori Prijavi Moderatoru Idi na vrh Stranice

                        citat od refleksija:

                      edit: daj molim te niej logicno da se osoi vidi lice ako je potrebna identifikacija te osobe....ma nije nikako....super...odo se ja prekrit, stavit nikab, pa preko granice 14.gif uzet cu neciji pasos...sta ima veze...


                    Nek si ti meni u sred noæi pisala :) doduše zavisi gdje živiš

                    Kao prvo uopšte mi nije jasno da ti dajem taj luksuz to što æu odgovoriti na tvoj post. kažem jer je tvoj post ko toèak glup i pun mržnje. inaèe ignorišem totalno take ljude.

                    Nije mi jasno kako možeš tako da sve ljude mrziš (koji ispoljavaju praksu Poslanika sallallahu alejhi ve sellem),

                    Uzet æu sebe za primjer.

                    Hvala Allahu školovan sam i radim imam ženu i djecu èitav život sam igrao fudbal. Trudim se da uvijek poštujem starije i komšije bili oni muslimani ili ne. Trudim se da budem koristan èlan društva i da što bolji vjernik budem. hvala Allahu pa je uèinio da sam vjeru islam zavolio. To je Allahova blagodat. Zavolio sam Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i želim da praktikujem njegovu praksu (koliko je moguæe) nikad i prije Islama a i sada nisam bio kriminalac. Nego samo škola i fudbal.

                    Ali kada mene sada neko vidi hvala Allahu vidjet æe da sam musliman i nek vidi jer sam ponosan što slijedim muhammeda.

                    Zašto ovo pišem jeste zato što æe me odmah proglasiti vehabijom zbog izgleda a u biti lièim
                    samo na muslimana. (zato kažem, da vam Poslanik proseta sada mostarom proglasili bi ga vehabijom) smiješno i žalosno.

                    nikad nacije greške necu opravdat i ružna postupanja ali ne moraš sve vjernike strpat u isti koš.

                    što se tièe toga da ja èesto stavljam rijeèi uèenjaka u mojim postovima a to tebi smeta. rekao sam prije veæ o tome (kada je vjera u pitanju ne radi se o licnom mišljenju nego o mišljenju Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem i uèenjaka).

                    Teško je to tebi objasniti jer vjerovatno neznaš ni temelje vjere Islama pa ti i ne zamjerim zbog toga. A u biti Šta TI misliš o mojim postovima me apsolutno ne interesuje.

                    Želim samo da vam kažem da uzmete literaturu i èitate o Muhammedu Sallallahu alejhi ve sellem.

                    Ja æu se i dalje truditi da budem što bolji otac muž graðanin pa nek licemjeri od muke grizu svoje prste. Ovo kazem zato što me samo zbog izgleda optužuju za neki "vehabizam" a hadisi Poslanika jasno ukazuju na to kako musliman treba da izgleda ja nikoga neæu braniti ko se ružno ponaša i ko griješi makar moj brat bio.

                    12-21-2011 09:10 -Svjetlost- is offline Posalji email za -Svjetlost- Homepage of -Svjetlost- Pregledaj poruke od -Svjetlost- Dodaj -Svjetlost- u listu prijatelja
                    Stranica (10): [1] 2 3 4 sljedeca » ... zadnja » nove poruke | aktuelne teme | forum
                    Postavi novu temu Odgovori
                    Go to:
                    preveo sa engleskog: T&T   contact: admin@moforaja.com