Pet ljudskih organa i Takvaluk prema njima
Onaj koji sebi traži lijeka od sihra, džinna i šejtana nakon što posjeti lijeènika trebao bi da povede brigu o sljedeæim organima svoga tijela:
OKO Na tebi je, da te Allah pomogne da mu robuješ, da èuvaš oko jer je ono uzrok svake nevolje i nedaæe. avešæu o tome tri temelja:
Ono što kaže Uzvišeni: "Reci vjernicima neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; to im je bolje, jer Allah, uistinu, zna ono što oni rade." (Nur, 30.) U ovom ajetu su sadržane tri stvari: Odgajanje, upozorenje i prijetnja.
Odgajanje u rijeèima Uzvišenog: "Reci vjernicima neka obore poglede svoje." Upozorenje u rijeèima Uzvišenog: "to im je bolje."
Ako ne oboriš pogled i oène kapke, gledaš u ono što te se ne tièe, nije iskljuèeno da te pogled neæe uvuæi u haram a ako si to namjerno uèinio to ti je grijeh, a možda ti se i srce sveže za to pa æeš propasti, osim ako ti se Allah smiluje. Ako èovjek pogleda u nešto ružno ili haram, srce se kroz taj pogled ukoèi i ne okoristi se time. Ako se to desi srce se može zaokupirati time te ti mogu naumpasti ružne stvari, a možda ne mogneš to ostvariti pa æe ti srce ostati vezano za to a daleko od dobra, a da to nisi pogledao bio bi osloboðen svega toga. U tom znaèenju se prenosi od Isa a.s. da je rekao: "Èuvajte se pogleda jer pogled sije strast u srcu, a to je dovoljna kušnja za èovjeka.
Ako obaraš pogled èuvajuæi oko, ne gledaj ono što te se ne tiæe i ne interesuje, biæeš èistih prsa, praznog (slobodnog) srca, osloboðen mnogih loših misli, nefsa sigurnog od nedaæa, opskrbljen dobrim djelima. Prijetnja je u rijeèima Uzvišenog: "jer Allah, uistinu, zna ono što oni rade" (Nur, 30) i kaže: "On zna poglede onih koji kriomice gledaju u ono što je zabranjeno, a i ono što grudi kriju" (Mu'min, 19.) Ovo je dovoljna opomena onome ko se boji stajanja pred svojim Gospodarom
UHO Na tebi je da èuvaš svoj sluh od ružnog govora i onog što te se ne tiæe, a to iz dva razloga:
Jedan od njih je taj što se kaže da je slušalac sauèesnik govorniku. Drugi je taj da slušanje ružnog govora uzrokuje komešanje u srcu i razne misli, potom se to odražava na tvoju zauzetost prema ibadetu, pored svega toga ništa vrijedno ni korisno ne ostaje.
Znaj da je govor koji doðe do uha poput hrane koja ide u trbuh, ima ga i korisnog i štetnog, hranjivog i ubitaèno otrovnog. Gutanje (slušanje) govora je potpunije od gutanja hrane, jer hrana iz želudca odlazi, dok govor kad padne na srce èovjeku može ostati èitav život i neæe ga zaboraviti. Ako je to nešto ružno neprestano ga umara i tišti, te zbog toga se u srcu legu razne ružne misli.
JEZIK Trebaš èuvati i paziti svoj jezik jer je on najnepoæudniji i najneposlušniji organ, organ koji proizvodi najviše nevaljaština i neprijateljstava.
Bilježimo od Sufjana b.Abdullaha da je rekao: "Upitao sam: Allahov Poslanièe koja je stvar koju smatraš najopasnijom za mene? Poslanik a.s. je uzeo svoj jezik i rekao: "Ovo". Od Junus b.Ubejda se bilježi da je rekao: "Natjerao sam sebe da postim na velikoj žegi u Basri, a nisam se mogao natjerati da ostavim jednu rijeè od koje nema koristi." Stoga moraš uložiti veliki trud da ga oèuvaš.
Ebu Seid el-Hudri pripovjeda: "Da èovjek kada osvane svi organi pohitaju jeziku i kažu mu: Zaklinjemo te Allahom da budeš ispravan, jer ako ti budeš ispravan bit æemo i mi ispravni a ako ti skreneš i mi æemo skrenuti. To bi znaèilo, a Allah bolje zna, da govor ostavlja traga na ljudske organe ili u pozitivnom ili u negativnom smislu.
AKO PRIMJETIŠ OKRUTNOST U SVOM SRCU, SLABOST U TIJELU I NESTAŠICU U OPSKRBI, ZNAJ DA SI GOVORIO O ONOME ŠTO TE SE NE TIÈE.
Mnogo je vremena u kojem èovjek govori nešto drugo osim spominjanja Allaha i u veæini je to grijeh o kojem æe biti pitan, a u najmanju ruku je besposlica u kojoj èovjek gubi vrijeme.
Blago li se onim koji vode raèuna o sebi i teško li se onim koji su popustili uzde i koji su nemarni. Onaj ko ne pazi na jezik i puno prièa, sasvim je izvjesno da æe zapasti u ogovaranje ljudi kao što se kaže: "Ko puno prièa, puno i griješi." Ogovaranje je munja koja ništi dobra djela baš kao što se kaže: "Primjer onog ko ogovara ljude je kao primjer onog ko je postavio katapult i svoja dobra djela razbacuje na istok i na zapad, lijevo i desno."
Prenosi se od Hasana da mu je reèeno: "Ebu Seide, taj i taj te ogovarao." On mu je poslao posudu sa hurmama i poruèio mu: "Doznao sam da si mi poklonio dobra djela pa hoæu da ti uzvratim." Ogovaranje je bilo spomenuto kod Ibn Mubareka pa je rekao: "Kad bih ikog ogovarao, ogovarao bih svoju majku jer ona je najpreèa mojim dobrim djelima." Prièa se da je Ebu HAtem jedne noæi propustio noænu nafilu, pa ga je žena zbog toga izružila, a on joj je rekao: "Mnogi su sinoæ klanjali noænu nafilu, a ujutro su me ogovarali pa æe na Sudnjem danu njihova nafila biti na mojoj vagi."
_________________
___________________________________________________________________ ---> www.bs-most.nl <---
|