Kise
Gost
|
|
Taze Iz Usa - Nasi Alpinisti |
|
Rekli smo da ce jedna tema biti otvorena da ih pratimo na njihovom proputovanju kroz USA i odlasku na Aljasku, te prilikom njihovog uspona na Mt McKinley.
Na temi Hocete li pomoci Mostarci sam vam stavila da sretno pristigose. Ista ostaje otvorena dok jos pristizu uplate, koje cemo na njoj i pratiti iste koje i nadalje budu stizale.
Kao sto rekoh danas (na drugoj temi) sretno su stigli kod Ede Kajana - znaci alpinisti sretno doputovali u USA i dosli do Virginije.
Od aerodroma (iz Wasingtona) pa do Edine kuce im je trebalo svega dva sata, ali.....
Ma dje ce se oni javti sinoc
S obzirom da se dugo nisu vidili sjedeljka je trajala do kasno u noc - osmjesi suze, i svako svakom u rijec.
S obzirom da je kod njih sada dan, nakon Edinog dolaska kuci s posla (tako je najlakse dok su Gafa, Kugla i Zdena mogli vascjeli dan da spavaju ) poceti ce sa posebnim i poslijednjim tzv. "taktickim" pripremama.
U planu je pregledavanje sa poslijednjeg pokusaja da osvoje vrh 2000-te, kompletan pregled zajednicke opreme (ako sta jos treba dokupiti imati ce vremena), kao i najteza odluka - moraju odrediti sta je najnephodnije da sa sobom ponesu, a da ne budu preoptereceni, te da ipak nista ne zahvali sto je nuzno.
Uspon do prve baze je najtezi, jer prevaliti onih cini mi se 2100 prvih pocetnih metara je i jedan od najtezih dijelova marsute, kada idu pod punom opremom vukuci sanke za sobom.
Kako budu isli prema vrhu, tako ce se "rasterecivati" zakopavajuci u led hranu, koju ce koristiti na povratku. Ista se prilikom "zatkopavanja" oznacava zastavicama da bi je znali naci kada se budu vracali.
Sto budu vise isli prema vrhu, moraju do istog pokusati da ddodju sto "rastereceniji" da bi ga uspjeli i osvojiti.
Taktika od strane tima je vec odredjena - kako ovaj put "napasti" vrh i osvojiti ga.
Nadajmo se da ce ih samo posluziti dobro zdravlje, vrijeme i kondicija i da se nece dignuti nikakva oluja, kao prosli put, koja je bila jedna od najvecih oluja zapamcenih na Mt. McKinleyu u zadnjih deset godina.
S obzirom da su pokrenuti prijedlozi incijativa od strane onih koji su u USA - da im prirede docek na njihovom ako bog da uspjesnom povratku Edo je javio da je gostoprimstvo njega i njegove porodice ponudjeno svima onima koji su ucestvovali u ovoj akciji i koji pokrecu ovu incijativu.
Znaci....sada ih pratimo u ovom njihovom pohodu na Mt. McKinley
Odavde cemo im sada pozeliti 06.06.2003. ne sretan polazak u USA nego sretan pohod, puno srece, dobro vrijeme i da nam se zivi i zdravi vrate.
P.S. najvjerovatnije u petak na VOA News specijalna reportaza o ovoj nasoj ekspediciji o cemu cete biti uredno obavjesteni.
Za pocetak - fotografija sa aerodroma u Wasingtonu.
Zdena desno, Gafa ljevo i Kugla u pozadini (kojem je vjerovatno zlo doslo sto nije mogao pusiti u avionu )
Kamerman - sretni i presretni Edo Kajan, koji napokon docekuje svoju ekipu i svoje prijatelje
Pozdrav svima koji ce i jopet biti s nama i na ovoj temi
Kise
Klikni da pogledas u stvarnoj velicini
|
|
05-28-2003 21:50 |
|
Mala
Dobri duh
Poruka: 310
|
|
|
05-29-2003 13:32 |
|
Plastic
moforaja
Poruka: 2528
Location: space
|
|
|
05-29-2003 19:53 |
|
Kise
Gost
|
|
|
05-29-2003 23:38 |
|
Kise
Gost
|
|
|
05-30-2003 16:28 |
|
Kise
Gost
|
|
Vidim, vidim razmahaste se na ovoj temi.
Drago mi je cuti da je sve u pozitivnom i ljepom smislu, sa najljepsim zeljama nasim alpinistima, a usput ne moze proci bez kojeg naseg poznatog liskaluka
Posto ja jos ocekujem taze vijesti od njih, a oni..... , evo usput nesto sto je bilo objavljivano na istoj temi na mostarskaraja.com-u, jer je tamo bilo malo vise pitanja o samoj ekspediciji, koji su uslovi pri penjanju i pokusaju osvajanja vrha Mt. McKinley, kao i koja se oprema koristi otprilike (i koje su cijene iste) za penjanje u ekstremnim uslovima.
Sve je to meni Edo uz pomoc Zdene i Kugle nacrto , pa koga interesuje, zanimljivo je i ovo za procitati, dok ne stigne kakva nova vijest od njih:
Mt.McKINLEY VISOK 6194m ILI 20.320 EXTREMNI VREMENSKI USLOVI ,VISOK POLOZAJ NA SJEVERU CINE OVU PLANINU JEDNOM OD NAJOPASNIJIH PLANINA NA SVIJETU. PRVI PUT OSVOJENA 1913 GODINE.
ZBOG PLITKOSTI ATMOSFERE NA POLOVIMA MEKINLY JE EKVIVALENT VRHU OD 7500M U HIMALAYI.
DA SE Mt.EVEREST NALAZI NA MJESTU MEKINLYA BIO BI NEOSVOJIV.
SEZONA USPONA NA Mt.McKINLEY JE NAJKRACA OD SVIH DRUGIH PALNINA I TRAJE OD SREDINE MAJA DO POCETKA JULA. PRIJE I POSLJE OVOG TERMINA PLANINA JE ZATVORENA. PROSIJECNA TEMPERATURA TOKOM OVA DVA MJESECA IZNOSI -45 CELZIJUSA.
TOKOM OVA DVA MJESECA PLANINU POSJETI OKO 1400 LJUDI OD KOJIH DO VRHA DODJE OKO 50 %, NAJVECI PROCENAT USPJESNOSTI JE ZABILJEZEN U JUNU.
Mt.McKINLEY JE PLANINA SA NAJVECIM RELATIVNIM USPONOM U SVIJETU.STA TO ZNACI:
BAZNI KAMP NA EVERESTU JA NA 5300 M/N/V A VRH JE 8848 M. STO ZNACI ZA USPON IMATE 3548 METARA. NA Mt.McKINLEY POLAZIMO SA 2100 M DOK JE VRH KAO STO SAM REKAO 6194M TAKO DA ZA USPON IMATE 4094M.
POPETI SE NA Mt.McKINLEY ZNACI PRETHODNO IMATI OGROMNO ISKUSTVO SA SVIH PLANINA SVIJETA I NEPOSREDNO PRIJE EXPEDICIJE INTEZIVNO TRENIRATI 6 MJESECI. ZA USPON NA Mt.McKINLEY PRAKTICNO SE PRIPREMATE CIJELI ZIVOT KAO I ZA USPON NA EVEREST.
JEDNOM KAD STANETE NA KAHILTNA GLECER ISPRED SEBE IMATE 23 DANA BORBE KAKVU NISTE ISKUSILI NI NA JEDNOJ PLANINI PRIJE.
DO PRVOG VISINSKOG KAMPA PUT VAS VODI UMJERNENOM PADINOP GLECERA KAHILTNA ISPRESJECANOG NEPREGLEDIVIM PUKOTINAMA. MNOGE OD OVIH PUKOTINA MORATE PRESKAKATI, ZAOBILAZITI, PRELAZITI PREKO "MOSTOVA" KOJI CESTO PUCAJU POD VASOM TEZINOM. SVAKODNEVNA SU SPASAVANJA ALPINISTA KOJI SU UPALI U PUKOTINU. DOCI DO PRVOG KAMPA ZAHTIJEVA 8 DO 10 SATI "TEGLJENJA" SANKI NA KOJIM SE NALAZI VECI DIO VASE OPREME I NOSENJA RUKSAKA. UKUPNA TEZINA KOJU IZNESETE JE IZMEDJU 50 I 80 kg. PRVI KAMP SE NALAZI NA VISINI OD 2200m.
PUT DODRUGOG KAMPA VODI STRMIJOM STRANOM ISTOG GLECERA I ZAHTIJEVA PENJANJE OD 8-10 SATI. DRUGI KAMP JE NA VISINI OD 2900M/N/V. TU OCEKUJETE TEMPERATURE IZMEDJU -25 I -30 CELZIJUSA.
PUT DO TRECEG KAMPA ZAHTIJEVA IZUZETAN FIZICKI NAPOR, PRVO ZBOG VISINE A ZATIM I TEZINE SAMOG USPONA. JEDNOM KAD SE DODJE NA TRECI KAMP OBICNO SE OSTANE PAR DANA ZBOG ODMORA KAO I ZBOG AKLIMATIZACIJE, NEOBICNO JE VAZNO NE IZACI SUVISE BRZO NA ODREDJENU VISINU. KAMP U KOJEM SE GODISNJA DOBA MJENJAJU U SATU.
KAMP U KOJEM SMO MI BILI ZAKOVANI TRI DANA ZBOG LOSEG VREMENA.
SLJEDECI KAM SE NALAZI NA VISINI OD 4330 M I POTREBNO JE DVA DANA DA BI SE DOSLO DO NJGA .TO SE JOS ZOVE ADVANCE BASE CAMP I KAMP U KOJEM SE PROVEDE NAJVISE VREMENA.
KAMP KOJI SE NALAZI NA JEDNOM LEDENOM PLATOU OKRUZEN SA TRI STRANE VISOKIM PLANINAMA. TEMPERATURE U TOM KAMPU BUDU I DO -45 C. POSLJE OVOG KAMPA USPON SE KOMPLIKUJE U VISE ASPEKATA, VISINA, UPOTREBA TEHNICKE OPREME ZA USPON, EXTREMNI VREMENSKI USLOVI.
DALJE USPON IDE PREKO ZALEDJENE 600 METARSKE STIJENE NAGIBA 55 STEPENI 30 % ALPINISTA ODUSTANE NA OVOM DIJELU. JEDNOM KAD SE POPENJETE NA "HEADWALL" KAKO SE ZOVE OVA STIJENA NALAZITE SE NA GREBENU SIROKOM OKO POLA METRA, DUGOM 2 KILOMETRA IZLOZENU VJETRU SA VELIKIM TERETOM NA LEDJIMA. NIJE RIJETKO DA VJETAR JEDNOSTAVNO OTPUSE ALPINISTE S OVOG GREBENA. IZLAZAK IZ GREBENA DOVODI VAS NA MANJI PALTO NA KOJEM SE NALAZI POSLJEDNJI KAMP NA VISINI OD 5240 M.SNJEZNE OLUJE EXTREMNI VJETROVI , NEMOGUCNOST PRELASKA PREKO GREBENA ZADRZE ALPINISTE PO 7 DANA U SATORIMA. NERIJETKO SE DESI DA KAMP BUDE TOTALNO UNISTEN VJETROVIMA, SATORI POCIJEPANI I UNISTENI. ALPINISTI DEVASTIRANI PRINUDJENI NA POVRATAK.
PUT DO VRHA IZ OVOG KAMPA VODI PREKO NAJTEZEG DIJELA PLANINE POZNATOM KAO "DENALI PASS" NA VISINI OD 5547 METARA. ZBOG VELIKOG NAGIBA STIJENE VRLO CESTE LAVINE, OVO JE DIO GDJE SE DESAVAJU NESRECE. PROSIJECNO OKO 10 ALPINISTA IZGUBI ZIVOT U TOKU JEDNE SEZONE. NAJCESCI UZROCI SMRTI NA Mt.McKINLEY SU PAD, PLUCNI EDEM, CEREBRALNI EDEM, HIPOTERNIJA, HIPOXIA, DEHIDRIRANJE I TROVANJE CARBONMONOXIDOM (KUHANJE U SATORIMA).
POSLJE DENALI PASS-A USPON DALJE VODI GREBENOM DO VELIKOG LEDENOG PLATOA ZVANOG "FUDBAL FIELD" KOJI SE ZAVRSAVA NEPOSREDNO ISPOD VRHA.
OD PETOG LOGORA TREBA IZMEDJU 10 I 12 SATI U ZAVISNOSTI OD VASE SPREME I AKLIMATIZOVANOSTI.
OPREMA POTREBNA ZA USPON NA Mt.McKINLY MORA BITI VRHUNSKE KVALITETE SVE DRUGO STAVLJA VAS U RIZICNU GRUPU.
EVO SAMO NEKIH DIJELOVA MOJE OPREME:
VRECA ZA SPAVANJE "WESTERNMOUNTAINEERING" 850$
RUKSAK "NORTH FACE" 450$
CIPELE "KOFLAH-ARTIC-EXPE" 450$
VESTON "NORTH FACE" 650$
GORETEX "NORT FACE" 980$
RUKAVICE "OR" 120$
SATOR "NORTH FACE" 450$
I JOS MILION SITNICA, KUHALO, BATERIJA, KAPA,BRILKE, GLECERSKE NAOCALE,SKI STAPOVI, CEPIN, DEREZE, BAJLA,PRSNIK, KARABINERI, KLINOVI ITD.
NADAM SE DA SAM DIJELOM ODGOVORIO
S DRUGE STRANE MI OVDJE FINANNCIJSKI POKUSAVAMO POMOCI KUGLU, NE EDU KAJANA ILI ZDENU MARICA
EDO KAJAN
Jos jedino sto bih ja da dodam, za sve koji nisu upoznati do sada, osnovne priprema da bi se uopste moglo poci na Mt.McKinley, traju minimalno 1 godinu teskih i skoro svakodnevnih priprema, da bi se stekla kondicija i ostvorili osnovni preduslovi za osvajanje ovog vrha.
Nasa cetveroclana alpinisticka ekipa je trenirala pune dvije godine, da bi se spremila da ovaj put stvarno i osvoje ovaj jedan od najtezih Vrhova svijeta.
Kao i obicno hvala svima koji su sa nama na ovoj temi
Vasa Kise , u ocekivanju novih - taze vijesti iz USA od njih cetvorice.
|
|
05-30-2003 20:26 |
|
Mala
Dobri duh
Poruka: 310
|
|
|
05-30-2003 20:52 |
|
Kise
Gost
|
|
|
06-01-2003 23:11 |
|
|
|
|
|