Poduzi je text ali je vrijedan citanja |
|
Dobih na mail, ne znam ko je autor, ali je vrijedno procitati i potpuno se slazem s tekstom
**
Prije nekoliko dana dogovorila sam se s prijateljem da odemo na ruèak. Dok smo èekali da nas posluže, vrijeme sam kratila ushiæeno listajuæi upravo kupljeni èasopis. Zaustavila sam se na slici obnažene djevojke koja je na sebi imala barem trideset kila viška po nekom današnjem, uvaženom standardu. Svejedno, smiješila se iza objektiva ukrašena s nekoliko komada blještavog nakita na vratolomno visokim potpeticama.
Èlanak je bio posveæen fotografijama Oliviera Toscanija, talijanskog fotografa, kojeg, eto, inspiriraju punašne žene raskošnih proporcija. On ih je opisao kao: "uzbudljive, ljubazne, nasmijane... ljepše". Još jednom sam pomno prouèila tijela njegovih modela. Trbušæiæ, višak na bokovima, bujne grudi, zaobljena bedra i listovi... Lista kriznih toèki gotovo svake žene koju poznajem. Svejedno, našao se fotograf kojeg ti naši kompleksi inspiriraju daleko više od izduženih mršavica. Nisam mogla vjerovati. Buduæi da sam i sama u zadnjih mjesec dana postala pravi fitness freak i ovisnik o brojanju kalorija, sve u cilju da napokon zakopèam dugo željeni konfekcijski broj 36, gurnula sam prijatelju pred nos taj èasopis, punih usta kritike prema izgledu djevojaka s Toscanijevih fotografija. Potpuno uvjerena u to da æe se složiti s mojim primjedbama, napeto sam išèekivala njegovu potvrdu da je djevojka s te fotografije daleko od slike idealnog.
Meðutim, on je samo nastavio tupo zuriti - naprosto oduševljen. Iznenaðena, poražena, zaklopila sam novine. Zar je stvarno istina da muškarci vole na nama upravo one stvari zbog kojih mi same sebe toliko bespotrebno optereæujemo? Ili se možda vrijeme promijenilo? Nakon desetljeæa terora pretjerane vitkosti, rigoroznih dijeta, malih konfekcijskih brojeva, možda je došlo vrijeme da se na filmska platna, modne piste i svjetske pozornice vrate - obline. A, naravno, muškarci su taj trend podržali i jedva doèekali. Opet, sve se nekako svede na "stvar trenda". Ili, kao i uvijek u povijesti, sve što je doseglo mjeru prezasiæenja polako se poèelo pretvarati u vlastitu izoblièenost. S tim što ovaj konkretni sluèaj ne smatram izoblièenošæu.
Topla hrana stigla je na stol, a naša rasprava polako se pretvarala u pravu žustru svaðu. Moj sugovornik nastavio je listati od stranice gdje sam ja stala; stigavši do rubrike o modi za naredni mjesec, komentirao je jednu od djevojaka koje su nosile trendovske modele. "Ova bi bila mnogo zgodnija da se udeblja." "Ma daj, ti nemaš pojma", uzela sam mu èasopis iz ruku, nevoljko nabadajuæi komadiæe hrane s tanjura, zadubljena zbrajenjem kalorijskih vrijednosti svega što sam tog dana pojela...
I od tada sve više primjeæujem kako je u pravu. Mršavice gotovo uvijek odišu neèim hladnim, nedodirljivim, neugodnim, agresivnim, dok su punašnije žene ljubaznije i - najvažnije - nasmiješene. Ovo nije nikakav zakljuèak, nego samo moja impresija. Možda ova nova generacija ipak odrasta s više samopouzdanja i u veæoj harmoniji sa svojim tijelom nego ova iza nas. Dakako, nije bio lak put do toga. Poèetkom 20. stoljeæa, Coco Chanel mršavost je poistovijetila s elegancijom. Ona je svojevremeno izjavila da muškarac ne može biti dovoljno bogat, a žena dovoljno mršava. Može li muškarac biti dovoljno bogat, ostavit æu kao povod za raspravu za neki drugi tekst, ali istina je da se dovoljno mršav ipak može biti. U kolovozu 2006. od anoreksije su umrle dvije manekenke. I tada, kao da je kroz cijeli svijet prošao poziv za uzbunu. Žalosno je da su se obline izborile za pravo da se smatraju lijepim tek nakon brojnih smrtnih sluèajeva od posljedica anoreksije, bolesti od koje tisuæe tinejdžerki vegetira na rubu života. Izgleda da su tragedije neizbježne kako bi se nešto promijenilo nabolje. Nakon smrti izazvanih anoreksijom, španjolski modni kreatori odluèili su izbaciti broj 34 iz konfekcijske linije.
eto, kada smo napokon zaplovili u eru koja se ne srami raskošnih oblina, mislim da je besmisleno da se žene i dalje muèe grižnjom savjesti zbog reda slasne èokolade ili porcije tjestenine. Na kraju, citirat æu kontroverznog fotografa s poèetka èlanka, èiji me je komentar oduševio: "Zaobljene forme su poezija. Sve u prirodi je zaobljeno. Industrija proizvodi predmete pravih linija. Pokušajte zamisliti jaje u obliku kocke."
___________________________________________________________________
|