Nusret Imamoviæ je roðen 1971. godine u Lipovici kod Kalesije. Završio je Gazi Husrev-begovu medresu u Sarajevu. Bio je pripadnik Armije BiH, a veæi dio rata proveo je na prvim borbenim linijama. Èetiri puta je ranjavan.
Nakon rata je u Ujedinjenim Arapskim Emiratima uspješno završio Fakultet šerijatskog prava. Nakon završenog fakulteta, vratio se u BiH ostavljajuæi diplomu na fakultetu. Danas je nastanjen u Gornjoj Maoèi i u medijima važi za neformalnog voðu tzv. vehabijske zajednice.
Oko liènosti Nusreta Imamoviæa kruže razne prièe. Novinari, obavještajne strukture, te njegovi vjerski oponenti se nisu ustruèavali da, svako u svom domenu, o Nusretu Imamoviæu iznose razne informacije, „potkrijepljene" prièama rekla-kazala, nagaðanjima, te falsifikovanim informacijama. Mi smo pitali Nusreta Imamoviæa o mnogim aktuelnim temama i prièama koje ga okružuju. Zadovoljstvo nam je predstaviti vam intervju sa Nusretom Imamoviæem.
: Nusrete, svakako ste svjesni da ste u zadnjih godinu dana itekako medijski eksploatisani, kako vi, tako i zajednica kojoj pripadate a za koju neki tvrde da je dio vehabijskog pokreta. Budite ljubazni te nam objasnite suštinu zloupotrebe vašeg imena ili metodologije koju zastupate jer, koliko je nama poznato, vi se do sada niste javno oglasili po tom pitanju i pored toga što vas mediji veoma èesto spominju!
: Toj medijskoj eksplataciji mog imena kao i imena mojih komšija i prijatelja pristupili su ljudi razlièitih kategorija, ali za sve njih je zajednièko jedno: interes, bilo sitnošiæardžijski ili ideološko-politièki ili neki drugi. Ja dugo vremena nisam pridavao tome nikakvu pažnju niti sam se osvrtao. Smatram da æe doæi vrijeme kad se prièa o nama više neæe moæi dalje razvijati bez nas. Dakle, na kraju æe nam morati dati šansu. Iako smo danas optuženi i dežurni krivci, jednog dana æemo ipak postati sugovornici inšaAllah. Smatram da je preèe da ljudima dostavimo istinu o Allahu, islamu, proživljenju, Sudnjem danu prije nego istinu o sebi.
: Zajednica za koju se tvrdi da ste njen voða, nalazi se u selu Gornja Maoèa. To je selo obavijeno velom tajne za veæinu stanovnika BiH i nekima se èak kosa na glavi diže kada se spomene ime tog sela. Šta vi mislite, zašto je to tako?
: Naše selo je najotvorenije selo u Evropi ako ne i šire, èak šta više mislim da ne postoji selo kroz koje je prošlo toliko ljudi, ne postoji selo koje je pomnije praæeno i analizirano od našeg sela, èiji stanovnici su javnosti a i obavještajnim službama veoma dobro poznati. Meðutim, domaæe i strane policijske obavještajne službe u saradnji sa novinarima žele da se ljudima "diže kosa na glavi", kako to vi kažete, pa da naše selo onda prikazuju kao selo iz kojeg dolazi nesreæa i opasnost koju niko procijeniti niti predvidjeti ne može jer je sve u „velu tajni".
: Važite za neformalnog voðu takozvanog vehabijskog pokreta u BiH. Da li je to istina i ako je istina šta to ustvari znaèi? Ima li istine u tome da vi zagovarate neki islam mimo, kako ga neki nazivaju, tradicionalnog islama na ovim podruèjima?
: Mislim da oni koje novinari nazivaju vehabijama neæe dozvoliti novinarima da im nameæu ili kandiduju formalnog ili neformalnog voðu. Mislim da je ovdje potreban dežurni krivac i neko ko æe biti žrtvovan. Ja nisam mjerio svoj uticaj niti imam instrumente kojima se to mjeri a nije mi to ni potrebno da znam. Allah uzdiže i ponižava koga hoæe i kada hoæe. Istina je da mi zagovaramo islam koji je istina od Allaha, subhanehu we te'ala, a koji je praktièno predstavljen u sunnetu Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, i praksi njegovih ashaba kao prve zajednice koja je to uspješno realizirala. Gajimo i tradiciju muslimana na našem podruèju, i mi smo dosljedni u tome, osim ako je u suprotnosti one starije i preèe tradicije prvih muslimana. Ova optužba dolazi od onih koji odskora usvojene elemente kršæanske tradicije iz okruženja ili uticaja kršæanskog Zapada podvaljuju muslimanskom narodu kao odavno upamæenu tradiciju.
: Bili ste meta raznih nasrtaja i napada medija, koji su èak i javno pozivali organe bezbjednosti da reaguju na vašu, kako je oni nazivaju, namjernu društvenu samoizolaciju. Kasnije su organi bezbjednosti zaista sproveli pretres i istragu u vašem selu. Vi i još neki stanovnici Gornje Maoèe ste privedeni u toj akciji ali ste nakon nekog vremena osloboðeni bez ikakve optužbe. Šta nam možete reæi o toj vama nametnutoj avanturi i molimo vas recite nam kako ste sve to doživjeli?
: Dušmani su se kratko radovali, a prijatelji kratko žalostili. Konaèni kraj i radost vjeèni pripadaju onima koji se Allaha boje i grijeha klone i pokoravaju Mu se koliko god su u moguænosti. Mi kao ljudi smo slabiæi i bilo mi je teško tada, al' mi je sad to iskustvo drago.
: Društvo u kojem živimo zagovara demokratiju i potpunu slobodu ljudskih prava, kako politièkih, tako i vjerskih. Nakon tolikog prozivanja i uvreda na vašu adresu od strane nekih štampanih i elektronskih medija, osjeæate li možda da su vaša ljudska prava djelimièno uskraæena?
: Parola o politièkim i vjerskim slobodama i ljudskim pravima je za naivne. Istina da nas ovo društvo oslobaða, to jest želi da nas oslobodi od Allaha, da nam dozvoli sve što je On zabranio te nam daje slobodu da neogranièeno udovoljavamo svojim niskim strastima kroz konzumiranje opojnih piæa i droga, spolnog opæenja s kim god ko i kad želi, èak i sa životinjama. To je zapravo životinjska, hajvanska sloboda. Nama nije dozvoljeno misliti, vjerovati. Savremena demokratska dejtonska država BiH nije u stanju da nam pruži ni koliko je muslimanima ovdje pružala austrougarska vlast, iako je ona bila država protiv koje su se muslimani borili, a BiH je država za koju su se muslimani borili. Naprimjer, Austrougarska je muslimanima dozvolila da imaju zasebne šerijatske sudove, što je u današnjoj situaciji kriminal da se o tome razmišlja, da se tako nešto usnije, a kamoli da se naglas spomene.
: Da li iza vas možda stoji neka politièka stranka ili neka obavještajna služba koja vas s vremena na vrijeme upotrebljava za svoje ciljeve? Oprostite nam na otvorenosti, ali našim èitaocima dugujemo ovo pitanje a svakako i vaš odgovor!
: To je nespojivo sa tewhidom u koji pozivamo. Mi se javno i tajno odrièemo svake politièke partije, svake institucije koja parazitira na kièmi ovog naroda. Ovaj narod nema povjerenja niti u politièare ni u državne institucije, politièari nemaju povjerenja u narod, nego je njihova politièka moæ ovisna o podršci od strane Amerike i kršæanskog Zapada. U državnim institucijama nema patriotskih elemenata jer su oni morali pod pritiskom Amerike i Zapada da se odstrane, a umjesto njih ubaèeni su i instalirani proèetnièki i proustaški elementi. Dejtonska država nije zamišljena kao suverena država koja æe imati armiju da brani i nju i ovaj narod. To je poltronska država kukavica i izdajica vjere i naroda. Ona jaèa policiju da taj narod ugnjetava a armija je tu tek toliko da služi amerièkim i zapadno kršæanskim interesima. Zato se od ovakvih držimo što dalje. Dovoljan nam je Allah, divan je On zaštitnik i pomagaè.
: Da li je istina da ste vi ustvari plaæenici stranih institucija jer je u narodu prošireno da se vi i cjelokupna zajednica Gornje Maoèe ustvari nalazite na platnom spisku nekih organizacija?
: Istina je da je Boèinja, kao uzor koji je prethodio Maoèi, bila pomognuta od strane nekih islamskih humanitarnih organizacija. To nije bila specifiènost Boèinje. Zapravo veæina stanovništva je neposredno iza rata bila obuhvaæena razlièitim humanitarnim projektima. Pa se to nije smatralo nekakvim podmiæivanjem. Meðutim, danas to više nije situacija sa veæinom naroda u Bosni, pa nije ni u našem sluèaju. Mi živimo kao veæina Bošnjaka a i drugih u BiH. Sastavljamo kraj s krajem. Elhamdulillah, Koji nas je uputio na skroman i jeftin život na dunjaluku tako da nam i nije potrebno mnogo.
: Neki vas povezuju sa Mevludinom Jašareviæem ali vi ste se jasno i otvoreno distancirali od njegovog postupka i tu vašu izjavu su prenijeli skoro svi relevantni mediji u BiH. Meðutim, postoje neka imena koja vas osuðuju upravo zbog èina tog mladiæa, neki vas èak i nazivaju rušiteljima vjere i države. Recite nam, ima li istine u tome i šta kažete na te optužbe?
: Neko od selefa je izjavio da je onaj ko ode novotaru - rušitelj vjere. Onaj ko pridržava zgradu na neispravnim temeljima da se ne sruši, njeni zidovi æe ga prignjeèiti. Onaj ko namjesto toga gradi nove zdrave temelje nije rušitelj nego graditelj. Oni koji iznose te optužbe ostavit æe državnog tužioca bez posla. Vjerovatno ni njemu nije drago zbog te jake konkurencije, pa se bojim da im zbog toga ne napakostim.
: Odreðena skupina islamskih teologa kojima ste, kako se èini, stali na žulj, optužuju vas da ste nosilac ideologije tekfira na podruèju BiH. Bosanska javnost èak i ne zna šta to znaèi ali vas ipak molimo da to pojasnite jer iz našeg novinarskog iskustva dobro znamo da se ostvarenje neke politièke namjere može sprovesti samo kroz satanizaciju suprotne strane. Kako se èini, u ovom sluèaju vi ste ta suprotna strana koju neko zaista želi satanizirati!
: Tekfir je islamski propis po kojem se onaj ko je musliman ili se smatra muslimanom zbog njegovog pogrešnog u islamu neispravnog vjerovanja ili rijeèi ili djela proglašava nevjernikom tj. od islama odpadnikom. Po ovom struènom šerijatskom pravnom pitanju se može pogriješiti kao i po svim drugim šerijatskim pravnim pitanjima. Kroz èitavu istoriju je bilo onih koji su grješili. Stavove koje smo odabrali su stavovi onih uèenjaka koji su u okviru Ehlu sunneta wel džemmata i nisu bili zbog toga smatrani haridžijama niti tekfirovcima. U svakom sluèaju oni koji smatraju da smo pogriješili po ovom pitanju imaju obavezu da nam to obrazlože i dokažu poznatim metodama šerijatsko-nauènog dokazivanja.
: Optužuju vas za netoleranciju i grubost prema neistomišljenicima, kako prema muslimanima, tako i prema nemuslimanima. Da li je to istina ili ne? Ako nije, koja je vaša poruka ljudima koji vas kritikuju?
: Istina je da grubosti ima, ja nisam uvijek nježan, niti ljudi u mom džematu i oko mene, meðutim laž je da je to naš prepoznatljiv naèin i da je to naša osnovna karakteristika. Mi jesmo nekad grubi i prema sebi a i prema drugima ali ništa više grublji od onih koji nam to prigovaraju. Moja poruka je da æu prihvatit prigovore i uzet ih u obzir i trudit se da budem bolji, ostajemo otvoreni za dobronamjerne i one druge kritike.
: Kako u buduænosti vidite napredak onoga što zagovarate i èemu se ustvari nadate u ovoj šarenolikoj slici nacionalnih i vjerskih razlika na podruèju BiH?
: Ova vjera je okupila bijele i crne, crvene i žute, prema tome ova vjera je idealno rješenje za BiH šarenilo. Vrlo sam optimistièan samo mi moramo Allaha radi na istini ustrajat dok ljudi ne uvide jasno razliku izmeðu upute i zablude i dok se pravi put ne bude jasno razlikovao od puta zablude.
: Osjeæate li potrebu da za kraj ovog intervjua nešto posebno naglasite našim èitaocima a o èemu vas mi nismo pitali!?
: Vašim èitaocima na kraju upuæujem poziv da se aktivno ukljuèe u davu, da uèe Allahovu vjeru i da njoj poduèavaju, da poènu od liène izgradnje imanskog uèvršæivanja dobrim djelima pa æe onda i drugi to vidjeti i prepoznati. Vrijeme brzo prolazi, smrt i polaganje raèuna je blizu, ne propuštajte svoju šansu da uèestvujete aktivno u ovom hajru koji nam je na dohvat ruke i ovom radu za islam.
"O vjernici, bojte se Allaha i budite s onima koji su iskreni!" (At-Tawba, 119)
Intervju raðen januara 2012. godine.
()
|