tarik
Poruka:
Location: New Amsterdam
|
|
|
02-16-2003 18:25 |
|
gandalf
Mo-Starac
Poruka: 4675
Location: NEBUCHADNEZZAR
|
|
A zna li ko od vas malo vise o bogumilima, i koliko su oni uticali na nasu istoriju.
Ne bih da se sada pozivam na stare enciklopedije (iz vremena Tite, Rankovica i ostalih), ima li kakve literature u nas, malo nvijeg datuma, da se i to procita?
___________________________________________________________________ Sto drug rece, i prodjose dani, i crni i sjajni, ali jos nesto nije sjelo mi na mjesto...
Jer necega nema, i vazda fali, i uvijek je tijesno, kad su ljudi mali....
|
|
02-19-2003 09:14 |
|
daors
brato
Poruka: 817
Location: Mostar
|
|
Daorsi NAJSTARIJI STANOVNICI. |
|
U najstarije vrijeme i to u prvom osvitku historijskom javljaju se na Jugoistocnom evropskom ili Balkanskom poluostrvu: Iliri, Tracani i Heleni ili Grci.
ILIRI.
Iliri zapremahu srednji i sjeverozapadni dio poluostrva. Izmedu njihovih brojnih plemena napominjemo: Ardiejce, Enhelejce, Autarijate i Neretvi na jugu Daorse. Prva tri plemena poznata su kao najstariji stanovnici stare Travinije ili poznije Trebinjske oblasti.
Po historijskim biljeskama i Ilirima i po rijetkim njihovim tragovima, koje jos nalazimo, vrlo je vjerovatno, da su spomenuta plemena nastavala teritoriju Travunije od primorja u unutrasnjost zemlje onim istim redom, kako su navedena. Daorsi su bili u okuci Neretvinoj.
Vazniji tragovi ilirski jesu ova mjesta: Katera (Ekatera) - Kotor, Pirust *(Ilirski Pirusti poznati su Rimljanima kao vrsni rudari.) - Perast, Rhizon - Risan, Salthua - Vilusi i dr. *(Za porimljeno ime Adzizium tvrdi se takode, da je ilirskog porijekla.) Rijeka Tara svojim imenom potsjeca bez sumnje na ilirske Autarijate. Ilirskog je porijekla i ime sela Burmazi kod Stoca (ilir. buri - math, znaci golem covjek).
Osim ilirskih imena mjesta vrlo su zanimljiva i njihova utvrdenja na Dvrsniku i kod Zavale.
Na Dvrsniku, izmedu Stoca i Ljubinja, dobro se razbire elipticni oblik utvrde. U elipsi se vide cetiri koncentricna kruga kao unutrasnja utvrdenja. Elipsa i krugovi su zemljani nasipi, a svi su sa izvanjske strane opasani opkopima. Dvrsnickom utvrdenju u svemu slici ono kod Zavale, samo je nesto manje.
Obje su utvrde na zaravancima brda, koji su nepristupni, nadvisuju ostale visove oko sebe i dominiraju nad susjednim poljem. Zamjerne naprave dvrsnicke i zavalske utvrde odaju tehnicku umjetnost, a dominantni polozaj njihov pokazuje stratesku vrlinu ilirsku. Prvo i drugo zajedno govori sasvim jasno o svojevremenoj neosvojivosti ovih utvrdenja.
Dok na sjeveru nailazimo vise na zemljane ostatke gigantskih utvrda ilirskih, dotle na jugu ne mozemo se nacuditi kiklopskim zidinama kamenitih srodnika njihovih. Kao primjer tome neka posluzi Medun u Zetskoj banovini.
Stojeci u cudu pred ovako silnim rusevinama i nehotice se ljubopitljivomu posmatracu namecu razna pitanja o njihovoj proslosti. Jedno je svakako ocigledno i jasno, da su te utvrde podignute za odbranu od neprijatelja. Odgovori na vecinu ostalih pitanja leze mozda pokopana pod njihovim rusevinama.
Tu su, po svojoj prilici, pohranjeni i poblizi podaci o upadu Kelta medu Ilire. Mi se medutim moramo zadovoljiti samo sa jednom biljeskom u historiji o ovom njihovom nasilnom upadu. Po toj vijesti Kelti su oko 280. godine pr. Hr. presli iz srednje Evrope na Balkan i uskomesali citavo njegovo stanovnistvo. To je svakako vrlo malo, da bi se mogle razabrati sve posljedice tako zamasnoga dogadaje. Cini se ipak da su ilirska plemena za keltskog upada prezivjela jedno jace pregrupisavanje i veliko selenje prama zapadu i jugu. To je posve razumljiva posljedica pobijedenoga u borbi sa jacim. Detalji ove procedure ostaju i dalje ovijeni neprovidnim velom davne proslosti.
Kakogod sto cute tvrdave ilirske o sebi i o onom, sto su dozivile, isto tako i grobovi ilirski kriju i starije i savremene cinjenice kao tajnu pa ne moze nista da izbije na svjetlo suncano.
Ilirskih grobnica ima dvije vrsti. Jedne su mogile, pod kojima redovno nema nista zato, sto su one krile samo pepeo spaljenih ljeseva.
Druge su humci, podignuti na ljesevima. Ima ih do 200 oko Moska, u srezu bileckom na plateau-u, koji je oko 690 m visoko nad morem. Ovi su nadgrobni humci cetverouglata oblika. Vecina ih je kamenom plocom pokrivena, a neki su samo oiviceni kamenom. U njima su kosturi, koji leze redovno u pravcu od sjeveroistoka prama jugozapadu. Uz kosture naslo se je u njima i broncanih predmeta. Grobnice oko Moska slice u svemu onima na Glasincu. Po svemu ovom izgleda opravdano misljenje onih, koji tvrde, da su nalazi u Mosku iz prehistorijskoga dobga.
___________________________________________________________________ Budi na kojoj si
|
|
02-23-2003 00:43 |
|
daors
brato
Poruka: 817
Location: Mostar
|
|
- Imali su poseban dualisticki odnos prema bogu. Po njima tvorac materijalnog svijeta je sotona i on njim upravlja nezavisno od Boga. Stoga je covjek prostor borbe duhovnog i materijalnog svijeta. Vjerovali su da je Isus samo duh, a da Marija nije bogorodica. Svim Isusovim mukama davali su samo simbolicko i alegoricno znacenje a ne i stvarno kako je to tumacila "zvanicna" crkva. Mucenje i raspece Isusa, njegova smrt i uskrsnuce su, po njima, samo privid. Bosanski bogumili su odbacivali krst kao fetis i sl. Odbacivali su posredovanje crkve i svestenika u obracanju covjeka bogu. Ismijavali su sve materijalne predmete hriscanskog kulta: krst, ikone, svetacke relikvije, mosti i sakramente. Nisu vjerovali u zagrobni zivot niti u uskrsnuca. Poricali su pretvorbu hljeba i vina u tijelo i krv gospodnju. Bogumili su zamjerali svestenicima katolicke crkve da zive na grbaci naroda, te da zagovaraju cistost a oni sami su puni poroka. Zato su svestenike katolicke i pravoslavne crkve zvali "slijepim ferizejima" i "slugama mamona" oduzimajuci im pravo da se nazivaju hriscanima. Pravi krscanin po njima zadovoljava se skromnim materijalnim zivotom a sve ostalo daje u zadrugu crkvi, za bolesnike i za put onih koji sire vjeru. Pridrzavali su se vegetarijanske ishrane, iskljucivali su alkohol iz upotrebe. Utaju istine i prisilu nad drugima smatrali su teskim grijehom. Bili su cisti i nevini umjereni u svemu. Cuvali se suvisna govora, ogovaranja i lakoumnosti. (Na steccima bogumila nema vjerskih simbola ali ima na nadgrobnim spomenicima njihovih potomaka koji su primali neku od monoteistickih religija a sahranjivani su u istim nekropolama)
___________________________________________________________________ Budi na kojoj si
|
|
03-05-2003 02:02 |
|
|
|
|
|